November 29, 2001
sitter med mitt retail Radeon 8500 275/275 o tänkte klocka det lite
har tagit hem Artifact Tester 2 och 5 för att testa
i 300/300 visar AT5 inga artifacts medan 2an visar typ 100 (dvs väldigt lite)
i 295/295 visas inga artifacts alls
ändå kan jag inte klocka kortet till mer än 279/279 innan spelen börjar bli cp
(3D Mark 2001 går inte ens igång när jag kör 300/300)
när jag körde mitt gamla Radeon 64 var artifact tester 2 o 5 typ det dösäkra sättet att ta reda på hur bra man kunde klocka
aja, nån som har nån bra teori eller kommentar?
pallar inte smälla på kylning o speciellt inte voltage modda
har tänkt behålla mina 5 års garanti
alltså frågan här va: har någon råkat ut för samma sak?
och isf var det tex en voltage mod som behövdes?
[ Detta Inlägg ändrades av: UndaC den 2002-06-11 23:36 ]
September 12, 2001
Hmm...
En bekant till mig valde att voltmodda samt att förbättra kylningen,men om det var just detta som åtgärdade problemet vet jag ej.
Han fick iaf lite bättre värden med kortet efteråt i spel...3D Mark 2001 gick ej att köra heller.
Vet ej riktigt om han har löst detta problem och med tanke på hans svordomar så kanske han ska byta till ett GF 4 snart.
On 2002-06-11 23:36, UndaC wrote:
sitter med mitt retail Radeon 8500 275/275 o tänkte klocka det litehar tagit hem Artifact Tester 2 och 5 för att testa
i 300/300 visar AT5 inga artifacts medan 2an visar typ 100 (dvs väldigt lite)
i 295/295 visas inga artifacts allsändå kan jag inte klocka kortet till mer än 279/279 innan spelen börjar bli cp
(3D Mark 2001 går inte ens igång när jag kör 300/300)när jag körde mitt gamla Radeon 64 var artifact tester 2 o 5 typ det dösäkra sättet att ta reda på hur bra man kunde klocka
aja, nån som har nån bra teori eller kommentar?
pallar inte smälla på kylning o speciellt inte voltage modda
har tänkt behålla mina 5 års garantialltså frågan här va: har någon råkat ut för samma sak?
och isf var det tex en voltage mod som behövdes?
Jag har faktiskt aldrig använt Artifact Tester för att kolla grafikkortens stabilitet. Både när det gäller ATI och Nvidia har jag alltid kört med 3Dmark2001..
Tekniknörd som gillar att träna.
November 29, 2001
On 2002-06-12 11:26, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Jag har faktiskt aldrig använt Artifact Tester för att kolla grafikkortens stabilitet. Både när det gäller ATI och Nvidia har jag alltid kört med 3Dmark2001..
Jo, fast mitt dilemma är ändå underligt. Aja jag bryr mig inte direkt. Jag visste vad jag köpte och hade inte tänkt överklocka, det är snabbt nog som det är nu.
Men tycker fortfarande att det är underligt att Artifact Tester inte kan hitta ett endaste litet fel medan 3D mark bara låser sig direkt.
Som sagt var vet jag inte vad det är för sorts test men som du säger verkar det ju konstigt att det inte skulle funka på det kortet du testar nu med.
Kan det vara så att artifact tester inte påverkar GPUn så mycket? När det låser sig i 3Dmark är det till 99% av gångerna GPUn som är för mycket överklockad.
Minnet brukar istället ge kraftiga artifacts.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)