February 24, 2004
Hej,
Det har börjat dyka upp en underligt grafik problem på min dator som jag inte riktigt vet hur jag ska förklara, men jag får försöka iaf!
Efter en tids användande så kan min skärm blinka till (slockna nån sekund för att sen komma igång igen) o efter det så är det precis som om grafikkortet laggt av typ 50%.
Den visar all grafik som det ska, men menyer i tex windows flyter inte fram som det ska göra utan istället hackar det fram.
Och om det händer när jag spelar så är det precis som om jag har 1 fps.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Väldigt underligt problem tycker jag. Är det någon som skulle kunna tänka sig vad detta kan vara?
February 24, 2004
hmm ja kanske kan vara värme problem.. det är en zalman VF700 fläckt som jag själv satt på.. kanske har det blivit något problem med kylpastan.. får nog ta o öppna upp det där igen o kolla!
Har nämligen haft problem med grafiken att datorn bara har startat om sig helt plötsligt när jag spelar WoW
En till fråga...
Vet ni vilken fläckt som är tystast/bäst
Arctic Cooling ATI SILENCER 1 rev.2
eller Zalman VF700-ALCU
February 24, 2004
February 24, 2004
September 1, 2002
Om man sätter bägge kylarna på full speed så låter ATI Silencer betydligt mindre.
Minnena blir dock inte kylda utav Silencern, då dennes fläkt inte "når" dit.
Jag föredrar VF700 som sagt, men du kanske skulle ta och testa dig en Silencer om du prompt måste ha VF700 på full speed.
1 Guest(s)