November 19, 2003
Köpte idag ett 6800LE. Kom hem och testade det lite men så var jag ju tvungen att testa att låsa upp alla pipes + shader 🙂 Nu till den lilla undringen, hur vet man att alla pipesen fungerar? Jag har testat lite olika spel: BF2, WC3, Juiced, GTA:SA och alla fungerar fint. Men när jag testade att dra igång CS:S får jag fel i himlen, rosa fyrkanter lite var stans. Dessutom då jag försöker klocka kortet så även fast jag har originalinställningarna 300/700 på, ber programmet mig att sänka frekvenserna eftersom den inte lyckades slutföra testet som görs då man ändrar frekvens.
Så har jag fel på någon pipe/shader, och om jag har det, spelar det någon roll att jag använder den "trasiga" eftersom det fungerar i de flesta spel?
November 19, 2003
Har kört 3DMark03 nu. Vertex Shader testet gick den igenom felfritt, däremot var det inte helt felfritt på de fyra första testerna.
Det felet som uppstod var på det tredje testet, precis då trollen börjar bråka och ramlar på golvet. Precis då det händer så blinkar vänster sida om trollen till i en väldigt kort stund. Det blir lite vitt med grå linjer i men det försvinner lika fort som det kom och resten är perfekt.
Verkar som det är fel på en pipe alltså, men det är så extremt litet fel så det borde väl gå bra att fortsätta med alla aktiverade, eller?
November 4, 2001
Som ovan, voltmod (bios) samt ny kylare.
Iom att LE har en mycket mindre kylare rekomenderar jag att du köper en fetare. Finns en anledning till att dom lite värre korten har större kylare.
Personligen hade jag inte kört på defekta (om så nu är faller) pipelines.
Men börja med kylningen. Går inte det, vmodda (via bios).
November 19, 2003
December 28, 2003
Volt modd, om det låter intressant
http://forum.sweclockers.com/s.....ht=slimjim
2 Guest(s)