November 9, 2002

en kompis har köpte en dator...
men för att få stöd för sin AMD 64 3200+ så måste han uppdatera BIOS, men eftersom moderkortet inte stödjer hans processor så stannar d i POSTen o d blir aldrig nån bild på skärmen...
går d göra nåt själv eller måsta han lämna in d nånstans så "proffs" får uppdatera d?
d e ett Abit AV8 socket 939 moderkort, AMD 64 3200+ cpu
November 9, 2002

skiroy wrote: [quote=Stupid Ass]winchester socket 939
In med en NewCastle och flasha BIOS då.
Då borde Winchestern fungera...för som nu så verkar inte nuvarande BIOS version stödja Winchester.
visst... kommer du över me en?
ja bjuder på en cola
Edit: vi e alltså medvetna om att d går o fixa... men vi har ju ingen annan 939-prolle tillgänglig...
finns d nån i Linköpings-trakten som e villig o låna ut en så hör gärna av dig
November 19, 2004

Tja stupidass e det här du är.....
Kom också o tänka på om det är nån som har ett Abit av8 s939 moderkort med en en cpu högre än 3500+ så kan man ju alltid lösa det med att jag tar med bioset till han/hon och på så vis hjälpa mig och updatera bioset. Slipper man ju skicka tillbaka kortet eller lämna in den för dyra pengar på en service verkstad.
Det enda är väll bjuda på som stupid sa cola och bulle
Så om det är nån som har ett Abit av8 s939 med en cpu högre än 3500+ i linköpingskrokarna så kan ni höra av er till mig eller stupidass säkrast stupidass eftersom han har mitt telefonnummer och dator.
November 19, 2004

February 26, 2014

Lånar den här tråden lite.
Hej jag har samma problem, allting statar men får ingen bild. Grafikkortets och cpu fläktarna snurrar som de ska men ingenting händer alltså på skärmen. Överallt jag har kollat säger folk att det är bara att updatera biosen sen kommer det fungera dom det ska. Men jag är inte sådär jätte teknisk så någon som vet och kan förklara hur man updaterar bios utan att se något?
Tacksam för svar!

December 7, 2009

Noobish;1293500 wrote: Lånar den här tråden lite.
Hej jag har samma problem, allting statar men får ingen bild. Grafikkortets och cpu fläktarna snurrar som de ska men ingenting händer alltså på skärmen. Överallt jag har kollat säger folk att det är bara att updatera biosen sen kommer det fungera dom det ska. Men jag är inte sådär jätte teknisk så någon som vet och kan förklara hur man updaterar bios utan att se något?
Tacksam för svar!
Blindflasha moderkortets bios kan du glömma, det är en superdålig idé. Risken är att man sabbar bioset totalt och måste byta bioschip. Inte alltid lätt.
Har datorn fungerat förut eller är det helt nya delar?
February 26, 2014

Calathea;1293517 wrote: Blindflasha moderkortets bios kan du glömma, det är en superdålig idé. Risken är att man sabbar bioset totalt och måste byta bioschip. Inte alltid lätt.
Har datorn fungerat förut eller är det helt nya delar?
Det är helt nya delar och har aldrig fungerat. Har provat det mesta annat å det enda jag kan komma på mer är att på något sätt få tag på en äldre processor med samma socket å uppdatera bios med den å sen byta igen

December 7, 2009

Vad är det för grejer? Uppdatera bios behöver du bara göra om nya cpun inte stöds av moderkortet, t ex nyare FM2 cpuer på "gamla" fm2 moderkort eller som senast Ivy-E på gamla X79 kort. Risken är annars att du monterat grejerna fel eller t o m att nåt är dött från fabrik ("DOA") men det senare är ovanligt. Alla sladdar sitter där de ska, inte glömt t ex cpuns 4/8 pin?
1 Guest(s)