August 21, 2001
Goddagens.
Har problem och behöver er expertis.
Bakgrund.
Fyllde år. Fick 2000 pix till att köpa ett nytt grafikkort. Glad i hågen och utan att tänka speciellt mkt beställde jag ett xfx geforce 9800gtx+. Tänkte att, nåja.. det kanske inte är det bästa på marknaden, men det lär ju vara bättre än det jag har.. (6800gt).
Kommer hem. Packar upp det. Det ser galet proffsigt ut och det kittlar skönt i magen.
Meeeen, snabbt inser jag att mitt nätagg är för klent. Sur som fan, slänger jag i mig lite mat för att sen bege mig ut i snöstormen för att shoppa ett nytt nätagg. Kommer hem en timme senare med ett 630W. Skruvar fint in det, drar kablarna lite snyggt i låddan och ska trycka in grafikkortet.
Givetvis passar det inte. Nästintill gråtfärdig sätter jag mig på golvet och funderar på vad jag ska ta mig till.. kastat ut 3000 spänn åt helvete som jag inte kan använda.
Springer ner i källaren och hämtar en annan dator.. AMD, men ändå inte allt för gammal. Fick in grafikkortet där, bytte nätagg. Startade maskinen. Den höll i 1 uppstart.. sen dog den. Har varit bekymmer med den innan.. nu dog den helt. Moderkortet som e kasst.
Så nu..
Nu måste jag köpa nytt moderkort/processor/minne.
Kan ni rekommendera något till mig? Inte för mer än ca 3000 pix helst.
Och det MÅSTE (måste måste måste måste) fungera att trycka in ett fullängdsgrafikkort.
Om jag shoppar för 3000 till, vill jag inte komma hem och inse att kortfanskapet inte passar...
Som ni förstår, är det inga monstergrejor jag är ute efter. Vill bara kunna spela litta och så.
Pliis help 🙂
edit: är ute efter Intelgrejs.. inte AMD. Men .. om det skulle vara AMD ni rekommenderar, så fajn 🙂
edit2: humm.. kanske skulle denna legat under Datorer - HTPCs, Stationära och bärbara
August 21, 2001
Kamikazepilot wrote: Det är ditt datorlåda som bestämmer om fullängdskort får plats, INTE moderkortet.
Jo. det är strömtillförseln till moderkortet - kontakten, som sitter i vägen, vilket gör att jag inte får in grafikkortet i sin plats. Lådan ställer inte till något bekymmer.
1 Guest(s)