June 16, 2004
Hejsan, det verkar vara dags att uppgradera min dator, testade nyss Stalker och det laggade riktigt rejält, även när jag körde på sämsta grafiken :/
Så skulle vilja ha lite hjälp med vad jag behöver isåfall, kan ju berätta vad jag har:
AMD Athlon 64 3500+
Gainward 7800 256Mb
Kingston 1024Mb 3200 CL3 x2
MSI K8N SLI Platinum
Det är väl det som är det viktigaste isåfall 🙂 Kanske inte ska byta allt, vet inte riktigt vad jag ska sätta som max pris. Det beror på lite. Vad är det jag borde byta mest?
Skulle vara skit sjysst ifall ni kunde tipsa om lite saker, har inte varit aktiv inom hårdvaru branchen det senaste året typ:/
Tack för all hjälp 🙂
April 13, 2004
Saxat från utvecklarna: System requirements
What are the recommended system requirements for the game?
AMD Athlon 64x2 4800+ or Intel Core 2 Duo, 1Gb RAM, 3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectXR 9.0c compatible 256MB (Geforce 7800, for example).
It should be noted that at the start of the game development our initially targeted system requirements were much lower. As a result (and due to the lengthy game development) the game can be played well on lower-end systems (the game ships with two renders - DirectX 8 and DirectX 9 one).
Additionally, the game allows to scale various options for optimal performance. For the maximum quality and performance, the more powerful system you have, the better.
January 22, 2006
Laggade det med 7800? Är det 7800gt eller bara ett 7800?
Jag skulle säga uppgradera till 2GB ram sedan en AMD Athlon 4000+ och clocka den till typ 3GHz, sedan få tag på ett billigt 7800gt beg och köra SLI.
Det skulle jag tro ge en ganska fin boost till ditt system och inte alls för dyrt!
Men om du nu har pengar så satsa på c2d + 2gb ram + nytt mobo + 8800gts eller ngt graffe i deras lägre serie.
June 16, 2004
jag har 2gb ram, det står x2 🙂
ja det laggade och det är ett 7800 GTX. det går väldigt segt när man kör, segt att gå fram och vrida sig och så, kommer lite efter man tryckt
hehe kan du förklara lite utförligare vad c2d är? 🙂
ifall jag kör sli med två 7800 GTX, blir det bra då? eller är det bättre att köra med ett 8800 GTS?
4800+ och jag har 3500+, då kanske det verkligen är dags för en ny processor!
April 13, 2004
Strangeworld wrote: jag har 2gb ram, det står x2 🙂
ja det laggade och det är ett 7800 GTX. det går väldigt segt när man kör, segt att gå fram och vrida sig och så, kommer lite efter man tryckt
hehe kan du förklara lite utförligare vad c2d är? 🙂
ifall jag kör sli med två 7800 GTX, blir det bra då? eller är det bättre att köra med ett 8800 GTS?
4800+ och jag har 3500+, då kanske det verkligen är dags för en ny processor!
c2d= core 2 duo=intels senaste prolleserie + lägg märke till att de skriver en Athlon X2 4800+, inte endast 4800+ 😛
January 22, 2006
Jag vet inte riktigt vad som ger bäst prestanda mellan 2x 7800GTW ocg ett 8800GTS, kan hända att det är 8800GTS. Men då får du slänga ut runt 3300:- för det. När du kanske kan få tag på ett beg 7800GTX för 1400-1800:-. Det beror ju lite på hur mycket pengar du har att röra dig med.
Hur mycket hade du tänkt lägga ut?
Aha, missade att du redan hade 2048 ram!
Men delarna beror ju som sagt HELT på vikken budget du har att röra dig inom.
June 16, 2004
Jag funderar lite på att sälja min nuvarande dator och bygga en helt ny, känns läge för det. När crysis kommer med så vill man ju ha en liten sjysstare dator! Men kanske ska vänta tills efter sommaren då jag inte kommer ha så mycket tid att lira ändå, då lär ju priserna gått ner ganska mycket med va?
Skulle väl säga max runt 6000... är lite osäker på ifall det är värt det nu bara bara 😛
Att det laggar på Stalker, vad beror det på mest tror ni?
June 16, 2004
okej, men då kanske det blir att inhandla en ny processor direkt istället
AMD ATHLON 64 X2 4600+ AM2 BOX
den ska funka på mitt moderkort va?
April 13, 2004
Tyvärr gör den inte det för du har 939 sockeln, vilket innebär att du måste byta moderkort om du skall ha den prollen, det finns 939 prollar men det börjar ta slut på dem 😛
Byter du till ett annat moderkort kan du lika väl byta till Intels C2D prollar istället, men då behöver du ddr2 minnen, vilket du skulle behövt med AMD M2 sockeln också 😛
1 Guest(s)