July 9, 2006
Hej!
Rakt på sak!
Kan ett normalt Asus A8V deluxe moderkort flashas om så att överklockningslåset tas bort "på riktigt" som i ett A8N-deluxe revision 2. Eller är det något i hårdvaran i revision 2 som gör att det inte går i den normala deluxeversionen? Eller kan tom en biosupdate till ett A8V (ej deluxe) räcka? Har planer på att upgradera mitt agp-baserade system med maximal prestanda inriktad på X2(dvs kunna överklocka ett X2 3800+ rejält).Annars är DFI ett (osäkert) alternativ. Obs!! Datorn ska användas delvis till musikproduktion vilket utesluter pci-express baserade moderkort pga massor med problem med dom när det gäller kompatibillitet och prestanda jämfört med de agp-baserade moderkorten.
Vill ha mest valuta för pengarna i förhållande till ljudnivå och prestanda.
July 9, 2006
musibox wrote: Hej!
Rakt på sak!
Kan ett normalt Asus A8V deluxe moderkort flashas om så att överklockningslåset tas bort "på riktigt" som i ett A8N-deluxe revision 2. Eller är det något i hårdvaran i revision 2 som gör att det inte går i den normala deluxeversionen? Eller kan tom en biosupdate till ett A8V (ej deluxe) räcka? Har planer på att upgradera mitt agp-baserade system med maximal prestanda inriktad på X2(dvs kunna överklocka ett X2 3800+ rejält).Annars är DFI ett (osäkert) alternativ. Obs!! Datorn ska användas delvis till musikproduktion vilket utesluter pci-express baserade moderkort pga massor med problem med dom när det gäller kompatibillitet och prestanda jämfört med de agp-baserade moderkorten.
Vill ha mest valuta för pengarna i förhållande till ljudnivå och prestanda.
Jag menade förstås "som i ett A8V-deluxe revison 2 (ej som i ett A8M-deluxe revision 2 som jag felaktigt skrev). Allt som har med Pci-express måste undvikas (tyvärr) för mig som har gamla Pci-baserade ljudkort..
July 17, 2002
Ska du hålla på med musikproduktion så är du ute på helt fel vägar ändå. AMD är tyvärr oacceptabelt underlägset Intel när man sitter med t ex Cubase eller Reason, framför allt om man har ett lite trevligare ljudkort t ex Maya eller Juli@.
Akta dig för att överklocka en musikdator, du vill inte lägga för stor press på PCI-bussen när du har känsliga ljudkort där. Stabilitet är nyckelordet!
April 13, 2004
The Whistler wrote: Ska du hålla på med musikproduktion så är du ute på helt fel vägar ändå. AMD är tyvärr oacceptabelt underlägset Intel när man sitter med t ex Cubase eller Reason, framför allt om man har ett lite trevligare ljudkort t ex Maya eller Juli@.
Athlon XP prollarna kanske, men knappast Athlon 64:orna 😛
Har du testat själv? Eller eller är det andrahands info? 😕
1 Guest(s)