June 28, 2005
Tja!
Nu har jag nog blivit hänga på grupptrycket att köpa mig en AMD Athlon 64. 🙂 För min dator har blivit ostabil nu. Vet ej vad som är felet :S
Den bara rebootar .. Nåja, skit samma!
Men iaf, CPU + Mobo tänker jag köpa. Helst inte minnen, men jag har för mig att mina ska gå fint till ett 64 system? Corsair Value S + A-Data
Cpun kommer jag att klocka upp en del, så gärna en klock vänlig en + Mobot.
Vet ej om man ska ha Socket 754 eller 939 (Vad är egentligen skillnaden?) Vad tyckern i jag ska välja?
Ni får gärna länka eller säga vad jag ska ha.
Har inte så stor budget, så jag har funderat på något beg.
Så hjälp mig nu. Väldigt tacksam för svar!! 😀 😛
Èdit* kan detta vara nått för mig ?
Amd 3000+ (2 GHz) S754
Asus K8N-E Deluxe S754
July 18, 2003
Skulle satsa på socket 939 känns lite mer framtidsäkert.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
March 18, 2004
Antar att du ska ha ett kort med AGP, då du vill behålla ditt 6800LE. Jag kan ju rekommendera mitt system, Abit AV8 och en 3000+ socket 939. Stabilt och bra, men dock inte så mycket lull-lull på mobot.
Sen vet jag inte hur det går att köra 3x256 på mobot, cpu'n minneskontroller kanske inte gillar det D; Annars är ju inte minnen så dyra nu heller 😉
EDIT: 666 inlägg 👿
June 28, 2005
Luxh wrote: Antar att du ska ha ett kort med AGP, då du vill behålla ditt 6800LE. Jag kan ju rekommendera mitt system, Abit AV8 och en 3000+ socket 939. Stabilt och bra, men dock inte så mycket lull-lull på mobot.
Sen vet jag inte hur det går att köra 3x256 på mobot, cpu'n minneskontroller kanske inte gillar det D; Annars är ju inte minnen så dyra nu heller 😉EDIT: 666 inlägg 👿
Okej, Jo men mitt paket kommer imorrn. så jag kan inte ändra nu. Fick det för 1000 kr så jag är nöjd 😀
Men jag funderar om mitt Agg kommer att klara det? ett Levicom 350w .
March 18, 2004
PooX wrote: Okej, Jo men mitt paket kommer imorrn. så jag kan inte ändra nu. Fick det för 1000 kr så jag är nöjd 😀
Okej, bra köp 🙂
Agget kommer inte ha några problem om det klarade ditt nuvarande system.
June 28, 2005
Luxh wrote: [quote=PooX]Okej, Jo men mitt paket kommer imorrn. så jag kan inte ändra nu. Fick det för 1000 kr så jag är nöjd 😀
Okej, bra köp 🙂
Agget kommer inte ha några problem om det klarade ditt nuvarande system.
Okej, vad bra.. Det låter himla bra det 🙂
Någon har en sån dära lista dära det står alla steppings på alla newcastle?
Någon som har ett eller två minnen liggandes?
May 1, 2005
Luxh wrote: Antar att du ska ha ett kort med AGP, då du vill behålla ditt 6800LE. Jag kan ju rekommendera mitt system, Abit AV8 och en 3000+ socket 939. Stabilt och bra, men dock inte så mycket lull-lull på mobot.
Sen vet jag inte hur det går att köra 3x256 på mobot, cpu'n minneskontroller kanske inte gillar det D; Annars är ju inte minnen så dyra nu heller 😉EDIT: 666 inlägg 👿
A8V-Deluxe och 3500+ Venice, de e skönt o stabilt de:)
2 Guest(s)