November 4, 2003
Jag överväger att köpa en extern usb-hdd som även har nätverkskoppling. USBn kopplas till 360 och nätverksporten till min router. Problemet som jag vill lösa bottnar i den jobbiga procedur som måste till när jag vill streama musik och bilder från PC (boota datorn, vänta på MediaConnects sökning osv.). Med ovan nämnda hdd, till vilken man har kopierat all musik och bilder från pcn, skulle man ha direkt åtkomst till all media bara genom att köra igång 360n. Är ni med? Denna hdd skulle även då fungera som en backup på all media man har. Det kanske funkar med filmer också i rätt format??? Har någon erfarenhet av detta? Är jag ute och cyklar? :-&
March 19, 2003
Finns ju kabinetter som stödjer just nätverkskoppling.
De blir som en delad share på nätverket som alla kan nå som är inne på nätverket.
t.ex. denna.
http://www.webhallen.com/prod......p?id=42117
November 4, 2003
Tack för tipset, men jag undrar om 360n inte kräver att lagringsenheten är kopplad till usb för att inte streamas? Om den streamas från nätvälksenheter krävs väl WinXP Media Connect eller MMC?
Såg at Laice hade en HDD med både USB och Ethernet men det gick tydligen bara att använda ett interface åt gången.
Hmm, alternativet är kanske att skaffa en vanlig USB-HDD och flytta den mellan PCn och 360n vid behov. Det hade ju varit bekvämt att via nätverket skicka filer till HDD när man har PCn igång för att sedan när som helst få tillgång till dem bara genom att starta 360n.
Att man aldrig kan bli nöjd.... SUCK!
2 Guest(s)