March 8, 2004
Köpte mig en alldeles egen mx1000 för ett tag sedan, men direkt när jag ska till och använda den i Photoshop upptäcker jag till min förvåning;
Man kan ju inte dra muspekaren rakt!!!
när jag drar musen över skärmen så darrar den fram... jag som trodde att en högpresterande lasermus skulle klara av iaf min musmatta av tygliknande material! nänä, inte alls. Så de blev bara att lägga photoshoparbetena på is... va ska man göra??
January 22, 2003
joshen wrote: Köpte mig en alldeles egen mx1000 för ett tag sedan, men direkt när jag ska till och använda den i Photoshop upptäcker jag till min förvåning;
Man kan ju inte dra muspekaren rakt!!!
när jag drar musen över skärmen så darrar den fram... jag som trodde att en högpresterande lasermus skulle klara av iaf min musmatta av tygliknande material! nänä, inte alls. Så de blev bara att lägga photoshoparbetena på is... va ska man göra??
Byta musen eller köpa en ny matta?
March 10, 2003
Hmm.. min sitter i USB men lider inte av dessa problemen. Iof har jag en FunC musmatta också.
Sedan att rita med mus i PS är som att skriva med boxningshandskar.
Det går men är fansiken så jobbigt. Ritar du mycket råder jag dig skaffa en Wacom bräda.
Graphire3 kostar bara en tusenlapp och är lätt värd de pengarna.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 18, 2002
Jag har inte det problemet alls, och jag kör min mx1000 i USB. Jag kör även fUnC musmatta, men den är lika precis som på träbordet.
Tycker musen fungerar bra, kör på grova sidan på fUnc-musmattan för av någon anledning (mindre reflektion?) så tar det mindre tid för lasern att gå gång när man lyfter och ställer ned musen. (går t o m att spela FPS-spel). Kan vara något att testa om ni upplever samma sak.
1 Guest(s)