February 26, 2001
December 23, 2000
2001-06-08 23:29, skrev elmgren:
En sak gick inte så braMitt Case window. Kan inte sätta på plåten nu! HQ08an har ju plåtar som ska dras 100% bakåt, inte bara lite då alltså.
Ska nog lösa detta med hjälp av ett par gånggärn och en dremel 😀
Jag hade samma problem fast med fläktarna....
jag tog och bände plåtbitarna högst upp som ska glida i spåret och öppnar som en ugn istället
May 26, 2001
2001-06-09 00:11, skrev [NH]Axzell:
jag tog och bände plåtbitarna högst upp som ska glida i spåret och öppnar som en ugn istället
men blev inte resultatet att plåten sitter väldigt löst då..? eller vilka av plåtarna menar du, den skenan på själva chassit eller flikarna på sidoplåten?
nu sätter du väl dit plåten rakt uppifrån, typ ca 4-5cm från sitt läge där den ska sitta fast helt..?
December 23, 2000
2001-06-09 10:51, skrev elmgren:
2001-06-09 00:11, skrev [NH]Axzell:
jag tog och bände plåtbitarna högst upp som ska glida i spåret och öppnar som en ugn iställetmen blev inte resultatet att plåten sitter väldigt löst då..? eller vilka av plåtarna menar du, den skenan på själva chassit eller flikarna på sidoplåten?
nu sätter du väl dit plåten rakt uppifrån, typ ca 4-5cm från sitt läge där den ska sitta fast helt..?
Flikarna på chassiplåten...sidan alltså...
du böjer ned dem....
det blir inte så jätte rangligt som man kanske tror...man skruvar ju fast ibak + att man har ju flikar i fronten som håller den uppe.....NO PROBS MAN!
MODDA PÅ!
1 Guest(s)