January 6, 2002
Hittade äntligen adressen till Norrbaggarna som har UV dioder.
October 29, 2001
December 15, 2001
Vitt uv-ljus? Vad babblar du om?
uv = ultra violett, vilket ligger över voilett i spektrat...kort våglängd
ir = infra rött, som ligger under röd...längre vågor
vitt = en blandning av olika frekvenser...I additivt färgsystem är det den kända RGB'n som gäller...I subtraktivt så är det ingen, då det redan är vitt(om man t.ex ritar på papper)...
February 1, 2002
On 2002-02-04 14:56, Härdin wrote:
Vitt uv-ljus? Vad babblar du om?uv = ultra violett, vilket ligger över voilett i spektrat...kort våglängd
vitt = en blandning av olika frekvenser...I additivt färgsystem är det den kända RGB'n som gäller...I subtraktivt så är det ingen, då det redan är vitt(om man t.ex ritar på papper)...
Jo då, jag vet mycket väl vad uv står för, men ta dit en titt här: http://www.mamut.com/controls/.....038;gid=11
En massa uv-led:s i olika färger... vad menas?
November 21, 2001
June 28, 2001
On 2002-02-14 12:40, AMD-Linus wrote:
Är inte UV-ljus farligt för vissa delar på mooderkortet eller nåt sånt?
Inte för moderkortet men kretsarna som sitter på kanske... 😀
Dom kan "nollställas" med UV.ljus men det brukar sitta lappar för "fönsterna" på dom kretsarna så det är nog ingen fara!
February 9, 2002
On 2002-01-25 21:16, daggerr wrote:
On 2002-01-25 20:29, Härdin wrote:
Ett alternativ är att söka reda på en gammal fjärrkontroll och slakta den...där i så är det ju ir, det är motsatsen till uv
Ir är inte motsats till uv! uv ligger nära blå men frekvensomfång på under 400nm, ir ligger över röd med frekvens över 700nm. Dvs UV - B - G - R - IR
August 9, 2001
On 2002-02-04 14:56, Härdin wrote:
Vitt uv-ljus? Vad babblar du om?uv = ultra violett, vilket ligger över voilett i spektrat...kort våglängd
vitt är väl en blandning av alla färger?
February 9, 2002
DeT FINNS oLIKA SORtERS vItT. deT fiNNS rgB, vIlKET ÄR skÄRMEnS OCH CMYK ViTt VIlKen ÄR TrYKErIETS VITa. rGB vITT FåR MAN genOM ATT MAn TAR LIKA MYcKET RGb PÅ "SVarT" BAKgRund. tVäRTOm fÖR aTT fÅ SVART FÄRg. cmyK å aNDRA SIdaN ÄR eN sUbTRAKTIv BlANDnING. (TrOr jAg Ska Stänga av den där winamp pluginen, men jag tyckte det var kul ett tag Jag snackar då om spektralfärgerna.. med cmyk.
1 Guest(s)