January 7, 2006
hej igen skrev innan under rubriken "Soundblaster live!"
men kan inte fatta va d e för fel på ljudet när det höjs o sänks automatiskt o har inga program som påverkar ljudet för man kan precis installerat om XP o installerat ljudet så börjas det påengång. samma om jag skulle ta bort mitt ljudkort o köra genom moderkortet så e d samma fel på ljudet då me =( hoppas nån här inne kan hjälpa mig. *irriterad på mitt ljud* tack
March 10, 2003
Vet att min volymkontroll till mina högtalare glappar lite (gammal och mycket vriden på). Kör jag med volymen på första kvarten, då får jag
samma fenomen som du har.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 7, 2006
hej henckiii jag har laddat hem de senaste driv.. på creativ's hemsida men när jag ska installera påstår den att den inte hittar nåt ljudkort att installera så jag får köra med samma som jag fick med en skiva för typ 1.5 år sen.
hej Ctrl kan va d kanske att d e ljudkontrollen som glappar. vet inte va jag ska göra ba orka köpa nytt d e ju dyrt
February 17, 2004
Jag har precis samma problem som du med min volym som höjs och sänks under låtarna 😕 Det jag har märkt med mitt system är att det går ofta att komma förbi problemet om jag sätter på volymkontrollen innan jag startar låten. Om jag höjer/sänker volymen under låten spelas blir volymen Wacko och höjs/sänks okontrollerat, riktigt jobbigt
Det går bättre att sänka/höja volymen med tex Winamp.
Mitt system är:
Soundblaster Live 5.1
Creative Inspire 5.1
Jag vet inte vad detta beror på men funderar på att köpa nya högtalare. Jag bör tillägga att jag har Soundblasters "senaste" drivisar. Det man kan testa är att köra på äldre drivrutiner till SB Live kortet, som följde med.
/Dani
September 29, 2005
Ok.. Först o främst så lär det inte bero på högtalarna.
Om dom nu möjligtvis inte är inbygga på något knepigt sätt.
Jag tror heller inte att det har med några drivrutiner att göra. Det som är felet är att det är glapp någonstans. (Inte i högtalarna)
Om du har fristående högtalare så koppla ur allt, o koppla i det igen. kolla alla program som kan tänkas påverka ljudet, kolla ljud kontrollknapparna på tangentbordet om du har några.
Låter helsjukt.
1 Guest(s)