February 27, 2002
Jag skulle vilja ha hjälp med att välja grafikkort! Ja har beställt Asus 8200 ti 200 deluxe och skulle vilja veta om det är ett smart köp eller om ja ska välja ett billigare ti 200 kort eller rent av ett gf4mx, fast det har ja hört ska suga!!!!
HJÄLP!! snabbt ja måste ändra ordern imorgon!
February 28, 2002
GeForce 3 i all ära men jag vill dela med mig av en erfarenhet. Den kan i mångt och mycket se som en petitess men i alla fall.
Jag är inne på mitt andra asuskort nu,
först V7700 GTS och nu ett V7700 Ti/T (båda GF2)
Fläkten på har ballat ur på båda. Efter cirka ett halvår så började fläkt #1 att vina vid "kallstart". Efter ungefär 10månader när jag fick tummen ur lämnade jag in det på garantin och ville ha ett nytt. "Olyckligtvis" gjordes inte det kortet längre utan jag fick lägga 45:- emellan och få ett Ti/T med dubbelt så mycket minne. I alla fall så hade jag haft detta kortet i cirka en månad när samma syndrom börjat arta sig >:(
Så om ni är känsliga för högljudda datorer så kan i alla fall inte JAG rekommendera ASUS. En prioriteringsfråga givetvis. Vill man bryta garantin så kan man ju alltid trycka dit en egen valfri 30 millimetare
On 2002-02-27 14:04, JaZ- wrote:
Jag skulle vilja ha hjälp med att välja grafikkort! Ja har beställt Asus 8200 ti 200 deluxe och skulle vilja veta om det är ett smart köp eller om ja ska välja ett billigare ti 200 kort eller rent av ett gf4mx, fast det har ja hört ska suga!!!!
HJÄLP!! snabbt ja måste ändra ordern imorgon!
Asus 8200 ti 200 deluxe är ett mycket bra grafikkort och om du redan har beställt så låter det som ett bra köp. Annars hade jag nog rekommenderat dig att vänta på de kommande GeForce 4 Ti4200 korten eller kanske Ti4400.
Tekniknörd som gillar att träna.
February 27, 2002
ok nu har ja beställt ett gf4 4400 men jag har inte fått det än, kommer om ett par dagar ett asus btw, men nu e ja osäker om ja ska lägga 2000:- extra för att få dett grafikkort eller om ja ska gå på mitt första val deluxe varianten, eller om ja helt enkelt ska välja ett annat kort.
PLZ skynda er med svar för nu bränns det och då e det försent. Jag har nämligen beställt ett helt paket av nya grejer.
February 27, 2002
Jo men problemet är att ja har beställt allt annat ifrån datorbutiken och dom har inte ATI så då måste jag lägga till frakt och sånt om jag beställer från ett annat ställe. Vart finns förresten ATI radeon 8500 att beställa ifrån? Så det är mer värt att köpa ATI 8500 än Asus deluxe gf3 ti 200? även vad gäller fps i tex CS???
1 Guest(s)