June 29, 2002
Voodoozzz wrote: Sant spel kommer inte att se så bra ut på ett tag men frågan är hur länge det kommer att ta innan man inte behöver förrendera specialeffekter/dator animerade filmer. Nvida påstår ju att deras nv30 ska kunna rendera Toystory och liknade filmer i realtime 😀
Vi får väl se hur det blir med det. 😀
Skulle ju va skit coolt om dom lyckas :snurr:
June 22, 2002
December 26, 2001
KungMidas wrote: Ja men allvarlit, hur avancerad är toystory... jag tycker inte det låter helt omöjligt faktiskt. men final fayntasy eller liknande, dit dröjer det nog lite längre...
Nvida har ju renderat en scen ur final fantasy i realtime (förmodligen med Quadro4 900 XGL, men jag minns inte vilket kort det var) Medans ati har renderad en scen ur Sagan om ringen på deras profersionela version av r300. Den ska ha varit ca 1000% mer avancerad än nividas final fantasy scen
Fenix wrote: [quote=Voodoozzz]Nvida påstår ju att deras nv30 ska kunna rendera Toystory och liknade filmer i realtime 😀
Och det tror du på?
Ja tycker det inte låter så otroligt beroende på...läs ovan 😉
June 22, 2002
March 15, 2002
FEJK???????
tror ni på allvar att anandtech fejkar bilder?????
November 29, 2001
Voodoozzz wrote: Sant spel kommer inte att se så bra ut på ett tag men frågan är hur länge det kommer att ta innan man inte behöver förrendera specialeffekter/dator animerade filmer. Nvida påstår ju att deras nv30 ska kunna rendera Toystory och liknade filmer i realtime 😀
Å andra sidan sa nVidia något liknande när GeForce 2 kom ut och då var Pixars svar på det hela ungefär "dom måste ju vara tappade bakom en vagn eller något". 😉
I vilket fall var det ju lite knast av nVidia att visa de där bilderna bara för att det rent teoretiskt sett borde gå att rendera dem på NV30. (Det är nämnligen nVidia själva som länkat bilderna i en pdf de skickat ut.)
Jag menar man kan ju visa upp vad som helst, bara man får tillräckligt många pass på sig o inte har några fps-krav så kan ju vilket kort som helst rendera vad som helst nästan.
November 29, 2001
KungMidas wrote: Jag har också hört det där om en scen ur SoR. Men hur kan man rendera en scen ur en "filmad film"? Har dom gjort en exakt kopia av den lr? Vet nån sida där man kan läsa mer om det här?
De riktiga karantärerna renderas inte. Scenen är ett slagfält som spelats in med ett par riktiga spelare på en green screen.
Fire GL X1 tog över det som renderat under flera timmar på randerfarms och renderade det i realtid i 60 fps.
Har inte hört något om hur pass mycket sämre de gjort grafiken. nVidia har ju tex. bantat ner grafiken REJÄLT i sin FF rendering.
2 Guest(s)