May 23, 2001
Ja det knäcker de flesta ostabila system! Cpuburn m.fl liknande program testar mest kylningsförmågan av systemet.. Eftersom det blir max belastning så blir det en hel del värme..
Tekniknörd som gillar att träna.
Om man vill få ett bra mått på vad din dator klarar av i en spel miljö så tycker jag att 3Dmark2001 är det självklara valet! Det pressar både processorn och grafikkortet! Är ditt system stabilt i 3Dmark2001 så klarar det nog garanterat alla spel!
May 24, 2001
2001-06-04 22:20, skrev d4M13N:
Jag använder CPU Stabitity Test 1.3 & CPUStabTest dom funkar skit bra... vet inte om dom funkar i 2000.. men de borde dom göra ..
Om nu inte datorn klarar av 12 timmars test. Hur vet man vad som är fel då? Datorn klarade det galant förut men efter bråk mellan nätverkskort å ljudkort å irq så är win98se inte stabilt enligt CPU Stability Test 6.0(build: 149).
February 8, 2001
May 16, 2001
2001-06-10 12:39, skrev Anton:
Om man vill få ett bra mått på vad din dator klarar av i en spel miljö så tycker jag att 3Dmark2001 är det självklara valet! Det pressar både processorn och grafikkortet! Är ditt system stabilt i 3Dmark2001 så klarar det nog garanterat alla spel!
Mja, jag vet inte riktigt om jag håller
med. Det är ju så att många spel nu har
accelererar grafiken med OpenGL medans
3DMark2001 bara testar den i Direct3D.
Detta kan vara bra för att jämföra
icke-spelkort med grafikkort avsedda för
andra ändamål (?) så som Matrox kortena
tex.
Men det är ju vad jag tycker.
Mja, jag vet inte riktigt om jag håller
med. Det är ju så att många spel nu har
accelererar grafiken med OpenGL medans
3DMark2001 bara testar den i Direct3D.
Detta kan vara bra för att jämföra
icke-spelkort med grafikkort avsedda för
andra ändamål (?) så som Matrox kortena
tex.
Men det är ju vad jag tycker
Jag tror du missuppfattade mig.. jag menade att 3Dmark2001 är bäst om man ska kolla stabiliteten på systemet.. inte prestandan!
Då kvittar det ju vad det om det är OpenGl eller Direct3D..
1 Guest(s)