November 4, 2001
Ja äntligen har jag fått tageni ett Radeon 8500 och den ligger i denna stunden och väntar på mig på Posten. Den gick på 3450Kr Ink moms och frakt.
Men nu har jag en fråga!!!
Jag spelade CS och stängde av Vsync så FPS blev 99 på ett Geforce 2 Mx 400 fast nu undrar jag om det är skärmen som inte henger med eller om det är skärmen???
Om man delar upp skärmen i ca:10st bitar på längden. Och man drar musen snabt så blir det en pytte fördröjning mellen ruterna. men man kan jy spela men det är lite störande om man rör musen väldigt snabt så ser det komstigt ut vad är det som inte pallar???
November 4, 2001
On 2002-02-02 23:12, virran wrote:
Är det skärmen eller är det skärmen???Samma problem för mig (med VooDoo 5) vet inte vad problemet är, men jag ska försöka fixa det.
Jag hör av mig ifall jag fixar det.
Gör det du också ifall du fixar det.
Ja då. jag vet att det är så här men om det är 3Dkortet eller skärmen som inte pallar det vet jag inte man tippar på att det är grafikkortet.
Stänger man av VSync så får man så kallad Tearing i varierande grad. Det uppstår då rutan börjar ritas om från början innan hela bilden ritats upp.
January 26, 2002
Det kan faktiskt ha med musens samplingsfrekvens att göra. Gå in på egenskaper för musen i enhetshanteraren och klicka på fliken Avancerade Inställningar. Dra upp samplingsfrekvensen till max.
Finnns också några program som kan dra upp samplingsfrekvensen ännu högre men jag kommer inte ihåg vad de heter.
November 11, 2001
Har jag förstått rätt nu? När ni har V-sync igång är det bra, när ni stänger av den blir det bugg? I sådana fall e det skärmen som inte klarar tillräckligt hög Hz. Har ni testat diverse refreshrate fixar? Till Nvidia är det Nvidia refreshratefix och till ATI finns det ett annat program som jag inte kommer ihåg namnet på.
August 20, 2001
Det var samma sak för mig med geforce2 MX400
men bara när jag lira cs på direct3d, men på openGL "gled" musen inte
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
1 Guest(s)