October 9, 2001
Vad är det ENKLASTE man kan göra för att få datorn tystare? Jag börjar bli vansinnigt trött på min dator, låter som f-n!
Det jag kan komma och tänka på som låter mycket är nätdelen, grafikkortsfläkten & processorfläkten.
Det jag vill ha är altså ENKLA tips, inte 'byt-ut-fläkten-&-löd-dit-17-sladdar- där'.
Eller måste man riva ut alla fläktar? Vad ska man byta till isåfall & vart köper man dom?
September 19, 2001
On 2001-11-20 09:19, Schnabel wrote:
Vad är det ENKLASTE man kan göra för att få datorn tystare? Jag börjar bli vansinnigt trött på min dator, låter som f-n!Det jag kan komma och tänka på som låter mycket är nätdelen, grafikkortsfläkten & processorfläkten.
Det jag vill ha är altså ENKLA tips, inte 'byt-ut-fläkten-&-löd-dit-17-sladdar- där'.
Eller måste man riva ut alla fläktar? Vad ska man byta till isåfall & vart köper man dom?
Det lättaste är ju att klippa bort alla galler vid fläkthålen som kan brusa, och sen koppla om så fläktarna går på 7V istället för 12... det är inte speciellt komplicerat!
February 10, 2001
Schnabel...
---
Jag var som du innan, trött som f**n på min burk ... de jag störde mig på var nätaggs fläktarna å geforce 2 kortets fläkt, (deltan 60x60 som satt på SK6;an hade jag redan sänkt till 5 volt)
Jag har ett Enermax 330W som de är en 80x80 å en 90x90 fläkt i ... jag rev ut 90x90 .. å satt en 40x40 utanpå som blåste in från sidan... nätagget blir inte ens ljummet... å satte fläkten, respektive 80x80 fläkten på 7 volt ... som sedan blev knäpptyst ... sedan kommer det lite mer jobbiga...
Jag tog en gammal Chrome orb som var till att kyla duron/thunderbird/(socket A) processorerå modifierade den rätt mycket, sen slängde jag på den på grafikkortet.. å satte den på 5 volt.. graffet blev svalare ;D ... sen var min burk knäpptyst ... Om du vill ha lite närmare beskrivningar på nått så adda mig på icq:n
uin - 69369027
// [NH]Lening
2 Guest(s)