September 5, 2001
Nu har jag funderat på detta både mycket och länge. Jag kan inte komma på en vettig anledning til lvarför jag skall hosta upp med närmare 6300:- för Matrox värsting kort. Jag menar vad har man det till??? finns det någon som köper det? läste nånstans när Pharpelia kom att det var till för ex: börsmäklare som var tvungna att ha "många" skärmar men detta problem är la både billigare och smidigare löst med SLI/Crossfire nu för tiden? Någon som kan lösa detta mysterie för mig :)?
June 11, 2001
Dom gör kort som är avsedda för industri och vetenskap samt att deras upplösningar på kortet är betydligt högre. Deras prestandaidé är inte hastighet utan bildkvalite, vilket bygger på extrema upplösningar och perfekt färgåtergivning.
Det som kan va intressant är att du kan använda specialskärmar där en 20" återger mer än 2048x1536 i upplösning. Sedan kostar sådana skärmar ungefär 6-siffrigt, så det är bara att sälja din nya ferrari om du behöver en sådan skärm.
May 6, 2002
Tekniken som Matrox använder är säkert ganska kostsam men jag tror att deras priser är extra saltade då dom knappt har någon konkurrens i detta segmentet.
De kort du tänker på är väl Matrox QID? Dvs för 4 skärmar.
Vi har ett 10-tal sådana här på jobbet då våra arbetsstationer från Dell inte fixar SLI/Crossfire.
Dessutom har vi en del SFF-chassin som bara har plats för ett grafikkort (dessutom low profile), så det är inte mycket att välja på.
Om du skall köra 3-4 skärmar hemma så satsa på SLI/Crossfire.
1 Guest(s)