December 2, 2007
Jag har tittat på http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=343395 och http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=342177. Undrar vad det är för skillnad på dom? Tacksam för snabbt svar 😉
December 27, 2003
den dyrare (TOP) är klockad till 700MHz på grafikkärnan. den andra är bara 600MHz
Jag skulle tro att TOP går ganska mycket varmare än den vanliga, så om du överväger den, se till att ha bra kylning i chassiet, för GT korten blir riktigt varma (Min kärna som är 600MHz blir ca 83 grader när jag spelar)
December 2, 2007
Cirap wrote: den dyrare (TOP) är klockad till 700MHz på grafikkärnan. den andra är bara 600MHz
Jag skulle tro att TOP går ganska mycket varmare än den vanliga, så om du överväger den, se till att ha bra kylning i chassiet, för GT korten blir riktigt varma (Min kärna som är 600MHz blir ca 83 grader när jag spelar)
å jäklar 😛 jag vet inte för jag har ett riktigt trångt chassi nu men ska köpa ett större av grannen som har ett 8800 640mb. tror du kylningen räcker till ett top?
December 2, 2007
Cirap wrote: den dyrare (TOP) är klockad till 700MHz på grafikkärnan. den andra är bara 600MHz
men är det stor skillnad på korten i prestanda annars då?
December 27, 2003
jag vet faktist inte hur stor skillnad det är. har inte läst några recensioner på TOP kortet. Men andra tillverkare har också överklockade versioner, och de brukar vara kanske 10-15fps snabbare.
kylningsvis borde det vara nog att ha en fläkt som blåser lite frisk luft mot kortet, tex i sidan eller lågt på framsidan
December 2, 2007
Cirap wrote: jag vet faktist inte hur stor skillnad det är. har inte läst några recensioner på TOP kortet. Men andra tillverkare har också överklockade versioner, och de brukar vara kanske 10-15fps snabbare.
kylningsvis borde det vara nog att ha en fläkt som blåser lite frisk luft mot kortet, tex i sidan eller lågt på framsidan
okey jag tror jag kör på ett TOP kort eftersom jag vill pressa ut de mesta för pengarna ;). dessutom ä det nya chassit ganska stort så de borde inte bli för varmt :P. annars kan jag få en fläkt av en kompis 🙂
2 Guest(s)