November 28, 2001
Jag har en Antec SX 1030, vilken har två spänningslägen för strömen kommande genom ett vanligt väggutag. Det 300 watts nätaggregat som sitter i är utformat för att kunna klara av 115V respektive 230V.
Detta går att ändra genom att flytta en liten splint bak på nätaggregatet, precis under strömuttaget. Jag får nämnligen inte igång min dator fullt ut, den ger bara standbyström. Jag börjar undra om den är inställd på 115V istället för 230V som används i Sverige. Vad är vad.
Om 115V-texten syns på den röda splintern, är den inställd på 115V då eller säger det att den är inställd på 230V och tvärtom.
Vad är vad. Jag vill gärna inte chansa.
Någon som har ett ett fungerande Antec SX 1030 system, och kan kolla baktill på nätaggregatet på vad som står på sin röda spänningssprint.
August 20, 2001
April 1, 2001
VARNING! RÖR INTE SWITCHEN FÖR 115/230VAC! LIVSFARA
Om inte datorn har exploderat än, så är den riktigt inställd. Och få ALDRIG tanken att den kan hjälpa dig nånting.
Jag har en kompis som ändrade på den. Det small och hela huset blixtrade blått när han startade burken och det luktade bränt inom en radie av 50 mil runt hans hus typ.
September 19, 2001
On 2002-01-29 19:06, Iceman wrote:
VARNING! RÖR INTE SWITCHEN FÖR 115/230VAC! LIVSFARAOm inte datorn har exploderat än, så är den riktigt inställd. Och få ALDRIG tanken att den kan hjälpa dig nånting.
Jag har en kompis som ändrade på den. Det small och hela huset blixtrade blått när han startade burken och det luktade bränt inom en radie av 50 mil runt hans hus typ.
JO det där kan vara kul
Det var någon glad typ i plugget som ändrat den där switchen, och f-n vad det rök och blixtrade! Fattar inte varför folk är så kåta på att ändra allt som det sitter skyddstape över?
1 Guest(s)