December 31, 2001
Jag gissar att vid det här laget så bör de flesta som har inskaffat ett ti200 börjat överklocka sina kort, och så även jag.
Men...jag undrar bara vad man behöver för att få upp det till ett ti500:s nivå.
Jag läste att ti200:or inte behöver aktiv kylning så det vore ju mycket uppskattat om ni därute som vet lite om överklockning kunde ge något/några bra tips på vad som behöver inköpas (om något) för att få upp mitt ti200 grafikkort högt utan att sitta och bara veta att det kommer brinna upp snart, eller nåt, när jag överklockar det.
Tacksam för svar!
September 5, 2001
Hehe....man kommer inte upp i ti500 nivå prestandamässigt men hastighetsmässigt kan man göra det. Nej,man behöver inte aktiv kylning men de flesta tillverkare brukar ha en fläkt på iaf. annars kan du ta en 80mm och sätta den på en pci slot så den blåser mot grafikkortet.sen så laddar du ner nvmax,jag har ingen länk så det får du fråga någon annan om. efter det att du klockat kommer du hit o säger vilka hastigheter du kommer upp i )) jag kommer upp i 250/550
December 31, 2001
så med andra ord är det lugnt att överklocka kortet, och köra på den nya hastigheten regelbundet, även om man inte köper några som helst tillbehör?
Borde den inte bli tokigt varm då?
Jag glömde nämna också att det var ett Creative jag hade, vet ej hur vänligt inställda de är till överklockning.
September 5, 2001
okej...jag har också Creative. Men du borde klara 210-520 utan extra kylning(av något slag)förutom den lilla fläkten som sitter på. Skaffar du typ 2 80MM fläktar så kommer du upp i farter ) en som blåser in luft och en på grafikkortet. vad kör du för OS? och Detonator
December 31, 2001
Dissa inte warcraft 2! He he, nä men allvarligt talat har du nog rätt, fast å andra sidan lånade jag en bunt spel till en kompis som har 2k nyligen och han sa att typ 1 av 6 funkade.
f.ö skulle jag nog välja XP om jag skulle byta, men den diskussionen har inte sin plats här.
2 Guest(s)