March 11, 2003
soldier_no1 wrote: Jag har 1.7 ghz processor och Geforce 3 ti 200 64 mb.
Som det är nu går det inte att spela cs-source.
Räcker det att uppgradera grafikkortet till Geforce 6600 256 mb för att jag ska kunna spela?
Egentligen tror jag nog du hade vunnit mer på att köpa nytt moderkort, processor och minne. Jag misstänker att du sitter på SDRAM, och i kombination med den rätt antika processorn, så blir det en flaskhals även om du köper ett bra grafikkort. Om du däremot byter upp dig som jag föreslår, så tror jag att ett GF3 kan klara CS:Source i hyffsad upplösning med låga detaljer på grafiken. HL2-motorn är ganska snäll egentligen.
August 16, 2003
Pingen wrote: Source är väldigt CPU-beroende. Uppgradera hellre CPU om du vill att spelet skall flyta framför flashig grafik.
CPU beroende är rätt ord ja
xp2400 R9800 Pro 1GB DDR400
flyter på bra när jag spelar vanligt (1024*768 hight på allt FSAA off)
men så testade jag att göra en egen server med 31 botar mina 100fps (eller vad jag hade) fick ner till 4 dom första 30 sekundrarna varje runda 😀
ska uppgradera såsnart jag har pengar (ligger på -1000kr i skulder redan)
June 2, 2004
Jepp som det redan har sagts så tjänar du nog mest på att uppgradera till ett A64-system. Kör du ett med AGP kan du faktiskt behålla ditt grafikkort ett tag eftersom du förmodligen kan få ut spelbar FPS ändå. Om du ska köpa nytt grafikkort så kan du tänka på att CSS i 800x600 behöver i princip inte ett snabbare grafikkort än 9800Pro (AGP) eller X700Pro (PCI-E) även om du kör på högsta detaljnivå och AA/AF.
2 Guest(s)