May 8, 2001
Trodde att min HD hade pajjat igår, för när jag installerade ett spel kom det upp ett felmedelande i win2k där det stod:
STOP: 0x000000C2 BAD_CALLING_FAILURE
jag tänkte att nått var fel med win2k så jag tog bort den gamla partitionen. när jag skulle installera om det så kommer jag igenom fasen där den kollar maskinvaruprofiler eller vad det heter, men precis efter det är klart så kommer samma j**la blå ruta igen.
Provade att installera win 98 och då fick jag också felmedelande där det stod:
w98setup caused a General Protection FAult in module w98setup.bin at 0002:4EA0
fan tänkte jag, HD:n är nog paj. men icke. jag testade den hos en polare idag och där funkade den perfekt.
gick hgem och testade att ta bort ljudkort och nätverkskort. samma skit hände på samma ställe i installationen igen.
provad minnena var för sig och det blev samma skit även då.
har även kört IBMs diagnostikprogram och det är inget fel på HD:n enligt det progrrammet heller.
men vad fan kan det vara som fuckar med mig?
kan det vara processorn, CD:n, eller moderkortet?
jag vet inte vad jag ska göra och jag vill gärna ha ordning på datorn innan DH.
Jag har:
ABIT KG7-RAID
AMD 1.33 GHz
512 DDR (2*256)
IBM GXP60 60GB
Yamaha 16x/10x/40x
POV Geforce 2 PRO
Kan nämna att jag aldrig klockat en endaste MHz.
Kan nån hjälpa mig?
November 7, 2001
Har systemet fungerat bra innan?
Prova att resetta BIOSEN och slå av ACPI strömspar.
Du kan även prova att höja prestandan för minnena, då KG7 har en känd bugg om man kör standardinställningar på minnena utan att ha höjt FSB:n. Det råkade jag ut för, och när jag ställde upp FSB:n så försvann hängningarna.
Kolla även in denna excellenta länk http://www.viahardware.com/faq.....kr7faq.htm
November 7, 2001
May 8, 2001
On 2001-11-18 23:11, Bara_Bobby wrote:
Har systemet fungerat bra innan?
Prova att resetta BIOSEN och slå av ACPI strömspar.
Du kan även prova att höja prestandan för minnena, då KG7 har en känd bugg om man kör standardinställningar på minnena utan att ha höjt FSB:n. Det råkade jag ut för, och när jag ställde upp FSB:n så försvann hängningarna.Kolla även in denna excellenta länk http://www.viahardware.com/faq.....kr7faq.htm
aha, ACPI strömspar verkar det vara som strular. Försökte med XP och fick då ett medelande att mitt BIOS inte var kompitabelt med ACPI. Men varför undrar jag då?
jag har ju inte ändrat nått i BIOSet!?
Hur som helst, hur stänger man av ACPI strömspar på ett ABIT KG7-RAID? 😕
1 Guest(s)