February 8, 2005
Ska köpa ny dator.
Inge spelande utan vill enbart ha en schysst dator.
Kör en del wm-ware osv.
Är denna spec bra?
CPU: AMD Opteron UP 144 1,8GHz 1MB Socket 939 (Box) - HV st à 1395kr
Moderkort Asrock - Socket 939 - ULi M1695 (939DUAL-SATA2) - 8CH / SATA / Raid / Lan / PCI-Express - HV st à 689kr
Chassi Compucase ATX Miditower LX-6C28BS (ej PSU) - HV st à 349kr
Minne Corsair Value S. DDR 512MB PC3200 400MHz CL2.5 - HV 2st à 499kr = 998
PSU FSP PowerSupply (PSU) ATX2.0 350W 120mm Fläkt <20dB (Bulk) (FSP350-60THN-P) - HV st à 395kr Summa 3826kr
Hårddisk tänkte jag använda en jag har och eftersom jag inte har någon nytta av bra graffe tänkte jag enbart köra på ett Geforce3.
Vad för processor kylning ska jag satsa på? Vill kunna klocka lite men tysthet är viktigt.
Någon del ni skulle byta ut? I sådana fall varför?
September 27, 2005
Två stycken minnestickor tycker jag att du ska ta (så att du får 1024mb), det gör stor skillnad även vid vanligt windowsarbete.
Sedan så behöver du inte någon extra processorkylning då det följer med processorn (boxad), Opteronprocessorer har visat sig kunna klocka högt med originalkylning och originalvolt så du behöver inte någon ny kylning för det heller.
Annars ser det bra ut.
February 8, 2005
Matte010 wrote: Två stycken minnestickor tycker jag att du ska ta (så att du får 1024mb), det gör stor skillnad även vid vanligt windowsarbete.
Sedan så behöver du inte någon extra processorkylning då det följer med processorn (boxad), Opteronprocessorer har visat sig kunna klocka högt med originalkylning och originalvolt så du behöver inte någon ny kylning för det heller.
Annars ser det bra ut.
Ahh är fel på copy-paste är självklart med två stickor i priset.
Men låter inte orginalkylning helvete?
Räcker nätagget?
August 16, 2005
bingolotto wrote: [quote=Matte010]Två stycken minnestickor tycker jag att du ska ta (så att du får 1024mb), det gör stor skillnad även vid vanligt windowsarbete.
Annars ser det bra ut.
Ahh är fel på copy-paste är självklart med två stickor i priset.
Men låter inte orginalkylning h*****e?
Räcker nätagget?
Orginalkylningen låter inte så förbaskat faktsiskt. Se till att du kör Cool & Quiet bara så kommer den oftast gå på lågvarv.
Nätagget kanske du ska satsa på ett bättre tycker jag... man vet ju inte om du blir sugen på att köpa ett high-end grafikkort så då är det ju bra om agget klarar av det.
February 8, 2005
Dsk wrote:
Orginalkylningen låter inte så förbaskat faktsiskt. Se till att du kör Cool & Quiet bara så kommer den oftast gå på lågvarv.Nätagget kanske du ska satsa på ett bättre tycker jag... man vet ju inte om du blir sugen på att köpa ett high-end grafikkort så då är det ju bra om agget klarar av det.
Njae! Något slukande graffe kommer nog aldrig att bli av. Kanske när Vista kommer. Men då troligen bara något som gör att det flyter. Spelar aldrig på datorn. Det får bli på PS2 eller kryssbox.
September 27, 2005
bingolotto wrote: Är Opteron i detta fallet ett bättre val än 3200+ Venice?
Känns som det är det sista kvar att besulta sig om just nu...
Ja det tycker jag. Venice går 200mhz-snabbare i originalutförande men opteron 144 har istället 1MB i cache och kan mycket enklare överklockas (tack vare bättre stepping tror jag det är).
March 6, 2004
jonor084 wrote: Ett Geforce 3 på en PCI-Express bräda låter orimlig. Om inte Nvidia har släppt en superverision Pci-e av Geforce 3 😉
Tur att nån har huvudet på skafft 😉 Tänkte själv inte på det...
Ett sådant kanske? http://komplett.se/k/ki.asp?sk.....38;cks=PRL
June 13, 2001
Casy wrote: [quote=jonor084]Ett Geforce 3 på en PCI-Express bräda låter orimlig. Om inte Nvidia har släppt en superverision Pci-e av Geforce 3 😉
Tur att nån har huvudet på skafft 😉 Tänkte själv inte på det...
Ett sådant kanske? http://komplett.se/k/ki.asp?sku=314961&cks=PRL
Vad yrar ni om..? Kortet som är på tal har ju både AGP och PCI-e 😉
1 Guest(s)