October 27, 2001
Twin_Pixel, ett litet tips: Om du ska kontra på ett inlägg, läs inlägget i fråga, först.
Du verkar ju lite slut i vissa delar av kroppen så jag hjälper dig:
"Den är udda" (upplösningen)
Vilken del av citatet är det du inte förstår?
Beex, om du hade tjugo olika skärmar, pluggar dem en efter en i samma dator, utan att ändra något på mjukvaran i datorn. Alla inställningar på datorn är den samma, men bilderna på skärmarna ser väldigt olika ut... ....Visst ääär det kooonstigt!
April 8, 2003
PaiN wrote: Twin_Pixel, ett litet tips: Om du ska kontra på ett inlägg, läs inlägget i fråga, först.
Du verkar ju lite slut i vissa delar av kroppen så jag hjälper dig:
"Den är udda" (upplösningen)
Vilken del av citatet är det du inte förstår?
Beex, om du hade tjugo olika skärmar, pluggar dem en efter en i samma dator, utan att ändra något på mjukvaran i datorn. Alla inställningar på datorn är den samma, men bilderna på skärmarna ser väldigt olika ut... ....Visst ääär det kooonstigt!
Jag förstår allting i minsta detalj. Dock fortsätter tråden gå vidare om SXGA och dess aspect ratio och du visar upp din mindre ljusa sida.
October 27, 2001
Twin_Pixel wrote:
Jag förstår allting i minsta detalj. Dock fortsätter tråden gå vidare om SXGA och dess aspect ratio och du visar upp din mindre ljusa sida.
Visa mig var jag har skrivit om SXGAs aspect ratio. Jag kan då inte hitta någon sida inom mig som liknar dig, tyvärr, du får leta vidare.
edit:
...menade du kanske att jag skrev att det var en avlång upplösning, jag menade ihoptryckt, lång på den lodräta axeln. Det var lite ironi i det hela, eftersom jag, som ni, endast gick efter min egen skärm. Med dess standard inställningar.
April 8, 2003
PaiN wrote: [quote=Twin_Pixel] Jag förstår allting i minsta detalj. Dock fortsätter tråden gå vidare om SXGA och dess aspect ratio och du visar upp din mindre ljusa sida.
Visa mig var jag har skrivit om SXGAs aspect ratio. Jag kan då inte hitta någon sida inom mig som liknar dig, tyvärr, du får leta vidare.
edit:
...menade du kanske att jag skrev att det var en avlång upplösning, jag menade ihoptryckt, lång på den lodräta axeln. Det var lite ironi i det hela, eftersom jag, som ni, endast gick efter min egen skärm. Med dess standard inställningar.
Ja, bland annat. Sen påstår du att olika skärmtillverkare utvecklar drivrutiner för att ge oss konsumenter de upplösningar vi har. Nej, nej, nej.
Och vad gäller de sidor som liknar mig etc... Tja, är du på den nivån nu?
Duja! Eru? A de eru! Mewget!
Jag svarade inte på tråden för att tjafsa med nån CS-spelande tattare som inte ens kan torka röven själv, utan endast för att det trots allt var en omröstning.
End of discussion.
October 27, 2001
Twin_Pixel wrote:
Och vad gäller de sidor som liknar mig etc... Tja, är du på den nivån nu?
Det blir nog bättre med åren ska du se, för det du anklagar mig för, är det du håller på med själv.
Twin_Pixel wrote:
Jag svarade inte på tråden för att tjafsa med nån CS-spelande tattare som inte ens kan torka röven själv, utan endast för att det trots allt var en omröstning.
Du vet inget om mig, så jag tycker att du ska spara in på dina påhopp. Sen är det du som vägrar acceptera att skärmar och människor faktiskt kan vara olika. Diskussionen hade inte behövt uppstå om du inte hade skrivit samma sak om och om igen och ignorerat alla andras inlägg. (Kanske en sida du måste träna upp lite)
Ok, skärmtillverkarna gör drivrutiner som passar deras skärmar.
April 8, 2003
PaiN wrote: [quote=Twin_Pixel] Och vad gäller de sidor som liknar mig etc... Tja, är du på den nivån nu?
Det blir nog bättre med åren ska du se, för det du anklagar mig för, är det du håller på med själv.
Twin_Pixel wrote:
Du vet inget om mig, så jag tycker att du ska spara in på dina påhopp. Sen är det du som vägrar acceptera att skärmar och människor faktiskt kan vara olika. Diskussionen hade inte behövt uppstå om du inte hade skrivit samma sak om och om igen och ignorerat alla andras inlägg. (Kanske en sida du måste träna upp lite)
Ok, skärmtillverkarna gör drivrutiner som passar deras skärmar.
Du vann.
April 10, 2002
ando wrote: Beror ju lite på vad du har för skärm. Har någon cd med till min skärm, men det funkar utan också, ligger en manual och något instalationsprogram på den.
TFT-skärmar har väl drivrutiner?
Det kallas felaktigt för drivrutiner, även av tillverkaren :cy:
Men det är bara en enkel textfil, kan du skriva själv i notepad.
June 11, 2001
Kan avsluta det här med att jag inte bryr mig om man använder 1280x960 eller 1280x1024, det är alltså 64 punkter i skillnad vilket motsvar 1,2 mm på em 19" (har mätt) i vilket fall som helst så ska man använda 1600x1200, det är för faen bildpukter vi vill se på skärmen inte tegelstenar! Alla upplösningar under 1600x1200 är förbjudna hemma hos mig. Så enkelt är det.
Så skärp er nu och använd 1600x1200, det är som sagt bildpunkter, inte tegelstenar.
April 8, 2003
Sebbe wrote: Kan avsluta det här med att jag inte bryr mig om man använder 1280x960 eller 1280x1024, det är alltså 64 punkter i skillnad vilket motsvar 1,2 mm på em 19" (har mätt) i vilket fall som helst så ska man använda 1600x1200, det är för faen bildpukter vi vill se på skärmen inte tegelstenar! Alla upplösningar under 1600x1200 är förbjudna hemma hos mig. Så enkelt är det.
Så skärp er nu och använd 1600x1200, det är som sagt bildpunkter, inte tegelstenar.
Jag kan inte läsa skärmen då. 🙂
June 11, 2001
Dadde wrote: Har en ny Hansol 920D@ 1080*1024 85HZ. Med drivssar kan man köra 1024*768 i 100Hz men det e för smått.
eh.. är det för smått att använda 1024x768 på en 19" skärm? punkterna går ju att räkna på 3 meters avstånd ff. Har du kollat att bilden är över hela skärmytan, så att den inte blir mindre?
January 8, 2003
Sebbe wrote: [quote=Dadde]Har en ny Hansol 920D@ 1080*1024 85HZ. Med drivssar kan man köra 1024*768 i 100Hz men det e för smått.
eh.. är det för smått att använda 1024x768 på en 19" skärm? punkterna går ju att räkna på 3 meters avstånd ff. Har du kollat att bilden är över hela skärmytan, så att den inte blir mindre?
Nä jag menar att upplösningen är liten i windows miljö alltså talen. Att man kan spela i 100Hz i CS å andra bra spel där det går att ställa in upplösning å Hz e ju en annan sak..
1 Guest(s)