July 13, 2002
Varför är cheiftec så populära ??? är det pga. sina sidodörrar man kan öppan? För att de har mkt plats för fläktar, upplys mig =)
Jag kan nämligen köpa en Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower Black för 600:- av en kille jag känner (ny skick), undrar om jag ska slå till redan nu... ska ju bygga ihop en dator snart ändå, och det är halva priset + slipper frakt kostnad.
ps: De har väl inte usb i fronten... orkade inte kollat
ps2: ÄR DET BARA JAG SOM LAGGAR SÖNER PÅ ERAN SIDA NU !!! tar 2 år att komma in nånstans, askonstigt, Eran sida som brukar flyta så underbart =) (har BoStream)
ps3: Slutat lagga nu =)=)=) flyter på som vanligt
May 9, 2001
Jag tycker de är välbyggda, ser snygga ut, har bra och många platser för fläktar, löstagbara HD lådor som är lätta att ta ur, plats för fläkt i HD lådor, lätta att jobba i, rymliga (mycket plats i dem). Hyfsade priser. Tycker de flesta andra lådor ser så fruktansvärt fyrkantika och trista ut. Se bara på Lian-Li. Kan en låda bli mer trist och fyrkantig? Jag följer inga trender som vissa gör utan jag väljer en låda som JAG tycker är snygg och praktisk. Sedan bryr jag mig inte om alla andra har en likadan.
January 3, 2001
Ja va skall man säga. De ser ok ut. Har gott om plats och är trevliga att bygga i. Visst de finns snyggare och bättre men det är ett bra pris på en chieftec särskillt med tanke på att nätdelen som sitter i oftast duger till det mesta. För 600 tycker jag att du skall slå till. Det är helt rätt kurs om du behöver en låda och inte bryr dig så mycket om att de finn snyggare och att "alla" andra har en sån. Annars är ju Lian-Li lådor rätt nice.....
September 16, 2001
Jag kan tipsa om Lian-Li chassin, har ett PC-60 som dock känns lite litet då jag hade tänkt leka lite med vattenkylning, så jag måste nog köpa ett nytt, men lär nog gå på Lian-Li igen då med ett PC70... Snygga, praktiska och helt enkelt jävligt bra är dom, samtidigt är de inte så värst vanliga... dock lite dyra.
February 4, 2002
Det är ju så här det finns ingen låda i dagens läge som är perfekt om man vill ha bra luftgenomströmning/kylning i lådan man blir tvungen att ta fram borrmaskinen det första man gör Min egen Aopenlåda har faktiskt blivit riktigt bra och luftgenomströmningen är helt utmärkt Men jag har fått jobba för det Med både borrmaskin - sticksåg - rondell Har även moddat en chieftec monterade in en 120mm på fronten och 2st 92mm på baksidan blev helt ok
March 29, 2001
Fördelar med Chieftec och Antec chassina:
Massiv avrundad finish på alla plåtdelar. Både 5.25 enheter och diskett/zip-enheter monteras in från fronten via slädar. Hög finish. Föredömligt bra passform på plastpanelerna - du riskerar inte att bryta vare sig naglar eller hållhakar när du plockar bort frontpanelerna. Hårddiskar monteras i uttagbara HD-hållare. Gott om plats - HD-hållaren inkl hårddiskar kan normalt monteras in/ur utan att man behöver plocka bort andra saker. Färdigmoddad redan ifrån start - du behöver inte borra och kapa det första du gör bara för att få ett anständigt luftflöde i lådan. Plats för 3 stycken 80mm i fronten (1 framför hårdisken/arna) samt ytterligare 2 st 80mm där bak + nätaggsfläkten förstås. De senaste modellerna har till och med plats för en 80mm i sidopanelen. Sidopanelen ja: helt suverän - du har tillgång till innanmätet på 3-4 sekunder.
Nackdelar? Hmm - ja den är ju ganska tung. Men äver på detta finns det bot. Versioner i alluminium finns också.
April 30, 2002
För min del så var det utseende + pris som gjorde att jag valde Chieftec. Sen om alla har dom chassina SO WHAT!!
Och den har INTE USB i fronten.
600 spänn oanvänd, varför tveka ? det är bara att slå till så kan du lägga pengarna som det hade kostat att köpa en ny/annat märke på delar till chassit eller kanske en moddning så du får USB i fronten.
2 Guest(s)