April 29, 2004
Tjena!
Jag har varit stolt ägare till ett Logitech Z-5500 surrondsystem i snart två år nu, men nu har jag fått det utbytt i garanti-ärende mot ett nyare dito, p.g.a. glappa kontakter och brus i högtalarna.
jag fick behålla mitt gamla system, bara jag klippte av sladden som går från kontroll-dosan och ska in i baslådan, och skickade in den avklippta biten till Logitech.
Nu går alltså inte systemet att använda, då kontroll-dosan är ett måste för att kunna koppla in högtalarna i datorn, tv'n eller något annat.
Vad är problemet då?
Jo, jag tycker jag att det känns jäkligt tråkigt att slänga ett komplett sett Logitech Z-5500 i fullt fungerande skick, till ett värde av 3000 spänn, bara för att kontroll-dosan har lämnat denna värld.
Så, jag började fundera här om dagen på att man kanske kunde modda om systemet för att fungera som någon slags bilstereo. Eller kanske så kan man laga den avklippta sladden från kontroll-dosan på något sätt, hur omöjligt jag än tycker det ser ut!? :bgrin:
jag är övertygad att nånting måste gå att göra, och jag vägrar slänga alla fullt fungerande satteliter och baslådan!
Så, hjälp mig! Kom med förslag.
Ska jag måla om högtalarna oranga med vita stripes, ska jag modda om dom för att passa i pakethållaren på cykeln? 😀
Kort sagt, alla förslag är välkommna.
Det borde ju gå att förbi-koppla den inbyggda förstärkaren i baslådan och koppla in någon slags extern förstärkare kanske? Är det möjligt att få högtalarna att fungera som bilstereo på någon sätt?
Hjälp mig! Alla förslag på genomförbar och vettig nivå är mer än välkommna. Puss :bok:
[Image Can Not Be Found] Den avklippta sladden
[Image Can Not Be Found] Avklippta kontakten som ska skickas till Logitech
July 24, 2003
Jag har suttit och lött i CRT skärmar osv då jag har bytt ut avklippta VGA kablar från skärmarna. Man lär sig fort. Testa dig fram. Finns mycket datablad på nätet också. Det där går att löda. Plocka bort gummit, särskilj kablarna och hitta en passande kontakt och skarva.
1 Guest(s)