Vad hände med Bulldozer?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad hände med Bulldozer?
Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 15, 2011 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Ja som rubriken lyder vad hände och vad är fel med den? Känns som vi är inne i en status quo situation nu.

http://cdn5.tweaktown.com/cont.....2Uupsr.png

Verkar vara något fel med cachen. Vad tror ni är problemet och hur kan det åtgärdas? 🙂

Diskutera gärna!

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1270255
October 16, 2011 - 7:17 am
sp_Permalink sp_Print

Uatn att vara någon form av processor arkitekt så är det ju väldigt svårt att svara på den frågan. AMDs idé är ju inte dum och tänket man har med att dela resurser mellan kärnorna, tror jag också på. Det känns som om det är något AMD helt enkelt vart tvungen att dra ner på för att ens få den att fungera. Det verkar ju inte som om slutresultatet blev det AMD hade tänkte sig.
Kan ju vara så att flödet till cachen eller mellan de olika cache-minnena helt enkelt inte fungerar som de ska.

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
1270293
October 17, 2011 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Swedish Berserk;1270344 wrote: Ja som rubriken lyder vad hände och vad är fel med den? Känns som vi är inne i en status quo situation nu.

http://cdn5.tweaktown.com/cont.....2Uupsr.png

Verkar vara något fel med cachen. Vad tror ni är problemet och hur kan det åtgärdas? 🙂

Diskutera gärna!

Jag har sett ett antal test med FX-8150 men inte såg de ut så här. Toms hardware, pc för alla plus några till säger den är i klass med I5 för spel men klarar andra applikationer bättre som bildhantering, komprimering och liknande. Jag vet inte var detta test kommer ifrån. Tycker det verkar som om en marknadsförare på Intel har haft kul en fredgskväll.

Demonspeed
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
1270348
October 19, 2011 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm, ja jag antar att dom inte har valt bra omgivningskomponenter till 8150:n, men sen tror jag också att de handlar om separata benchinställningar bara för att dom som gjorde testet gillar intel mer.. Och som sakt har jag sett andra tester där resultaten ser mycke grannare ut! Sen verkar de ju väldigt skumt att blanda quadcore's med octocore's i testet.

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
1270353
October 19, 2011 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

demon_speed;1270461 wrote: Hm, ja jag antar att dom inte har valt bra omgivningskomponenter till 8150:n, men sen tror jag också att de handlar om separata benchinställningar bara för att dom som gjorde testet gillar intel mer.. Och som sakt har jag sett andra tester där resultaten ser mycke grannare ut! Sen verkar de ju väldigt skumt att blanda quadcore's med octocore's i testet.

Visst, det skiljer mycket beroende på moderkort, spänning till cpu:n, grafikkort o.s.v.
Upptäckte att för att få ut det mesta på en AMD bör du höja spänningen en halv volt om du överklockar samtdigt med ett kraftigt grafikkort som drar ström.

Krister A
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 69
1270368
October 20, 2011 - 6:49 am
sp_Permalink sp_Print

Jag börjar undra varför den presterar så bra i vissa tester , och så dåligt i andra , om man ser på Adobe Photoshop CS5
Så är lyftet jämnfört med 1100Be stort .

Är det att program makarna har pillat i koden , eller AMD som har anpassat sig .

Så kan vi förvänta oss prestanda ökningar i nya program ?.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 574
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL