October 14, 2010
Ja som rubriken lyder vad hände och vad är fel med den? Känns som vi är inne i en status quo situation nu.
http://cdn5.tweaktown.com/cont.....2Uupsr.png
Verkar vara något fel med cachen. Vad tror ni är problemet och hur kan det åtgärdas? 🙂
Diskutera gärna!
January 9, 2004
Uatn att vara någon form av processor arkitekt så är det ju väldigt svårt att svara på den frågan. AMDs idé är ju inte dum och tänket man har med att dela resurser mellan kärnorna, tror jag också på. Det känns som om det är något AMD helt enkelt vart tvungen att dra ner på för att ens få den att fungera. Det verkar ju inte som om slutresultatet blev det AMD hade tänkte sig.
Kan ju vara så att flödet till cachen eller mellan de olika cache-minnena helt enkelt inte fungerar som de ska.
March 13, 2011
Swedish Berserk;1270344 wrote: Ja som rubriken lyder vad hände och vad är fel med den? Känns som vi är inne i en status quo situation nu.
http://cdn5.tweaktown.com/cont.....2Uupsr.png
Verkar vara något fel med cachen. Vad tror ni är problemet och hur kan det åtgärdas? 🙂
Diskutera gärna!
Jag har sett ett antal test med FX-8150 men inte såg de ut så här. Toms hardware, pc för alla plus några till säger den är i klass med I5 för spel men klarar andra applikationer bättre som bildhantering, komprimering och liknande. Jag vet inte var detta test kommer ifrån. Tycker det verkar som om en marknadsförare på Intel har haft kul en fredgskväll.
July 21, 2011
Hm, ja jag antar att dom inte har valt bra omgivningskomponenter till 8150:n, men sen tror jag också att de handlar om separata benchinställningar bara för att dom som gjorde testet gillar intel mer.. Och som sakt har jag sett andra tester där resultaten ser mycke grannare ut! Sen verkar de ju väldigt skumt att blanda quadcore's med octocore's i testet.
March 13, 2011
demon_speed;1270461 wrote: Hm, ja jag antar att dom inte har valt bra omgivningskomponenter till 8150:n, men sen tror jag också att de handlar om separata benchinställningar bara för att dom som gjorde testet gillar intel mer.. Och som sakt har jag sett andra tester där resultaten ser mycke grannare ut! Sen verkar de ju väldigt skumt att blanda quadcore's med octocore's i testet.
Visst, det skiljer mycket beroende på moderkort, spänning till cpu:n, grafikkort o.s.v.
Upptäckte att för att få ut det mesta på en AMD bör du höja spänningen en halv volt om du överklockar samtdigt med ett kraftigt grafikkort som drar ström.
September 29, 2011
Jag börjar undra varför den presterar så bra i vissa tester , och så dåligt i andra , om man ser på Adobe Photoshop CS5
Så är lyftet jämnfört med 1100Be stort .
Är det att program makarna har pillat i koden , eller AMD som har anpassat sig .
Så kan vi förvänta oss prestanda ökningar i nya program ?.
2 Guest(s)