September 16, 2002
Jag är i norrland och hälsar på familjen tillsammans med flickvännen min och vi var på loppis där jag hittade en SONY subwoofer för 200:-.
Jag har i alla fall köpt den och provat på en stereo här i huset och den fungerar men jag har ingen aning om vad det är jag har köpt och undrar därför om det är någon här som vet.
Det enda jag vet är att det är en SONY med serienummer: 5514807 och modellnummer: SS-WS500.
Jag bifogar även några bilder.
Förhoppningsvis var den värd 200:- i alla fall.
December 30, 2003
Kizo wrote: [quote=Google]The SS-WS500 subwoofer that comes with the system is passive and has a 3 ohm impedance.
Är det värdelöst? Har ingen aning om vad en ohm är.
Ohm=motstånd.
1ohm=lätt driven högtalare
8ohm= tungdriven =)
om man har för lite ohm än vad förstärkaren klarar av kan man bränna förstärkaren. om det är mycke ohm så blir effekten oftast bara lägre än vad specen för förstärkaren är =)
January 8, 2003
Denon brukar ha vettiga nätdelar men skriver bara upp vad den levererar på 6 och 8 ohm i handboken. Jag har kört mycket med 4ohm högtalare till min 3802a och det har fungerat bra även vid tungt bruk under många timmar men så kostade ju den förstärkaren lite mer.. Tänk på att varje gång som ohmtalet halveras så ska förstärkaren dubbla antalet watt den levererar, det gör att det blir väldigt tungt för förstärkaren med 3 ohm. Står det att den levererar 100w vid 6ohm blir det ju 200 vid 3ohm.
1 Guest(s)