September 1, 2002
Jag har en 1400 AMD som jag kört länge och väl med ett gammalt 200W nätagg... sen nu när jag tänkte jag skulle investera ett nytt 300W AMD ok så hänger den sig varje gång jag ska till och spela spel..
Jag kan spela i typ 5 min sen hänger sig skiten hehe
Jag har provat ominstallera både spel, 4in1 drivisen och uppdaterat min drivrutin för mitt gf3 kort. Men samma visa häner oavsett vad jag gjort... men så fort jag pluggat in mitt gamla 200W så funkar allt hur bra som helst?!
Nån som har nån aning? 😮
June 18, 2002
September 1, 2002
mja.. tills vidare.. det är bara det att det blir så hett i burken med 200W. Jag har bara en midilåda iof utan fläktar men ändå..
Just nu har jag.. cpu temp på 74grader!!
mk temp ligger på 33 grader.
Jag har en fläkt jag brukar köra, en vanlig bordsfläkt, men den väsnas så mycket av förklarliga skäl. När jag använder 300W blir det inte alls nå varmt.
Sen så när jag använder 200W så startar den om sig själv oregelbundet, den går 2 dagar ibland, den startar om sig 3ggr på 5min ibland, men aldrig med 300W.
June 18, 2002
February 24, 2001
Se till att få ner CPU tempen lite först, o prioritera det FÖRST!
Sedan kan du se till att få dit ett starkare nätagg.
Ifall det kraschar oftare med 300W än 200W är det förmodligen för att nätagget är bombad i huvudet.. Försök lämna tillbaka 300W:aren o köp ett annat nätagg.
Hoppas det fixar sig.
May 23, 2001
Vad kör du för operativsystem för WinXP och Win2k har en funktion som startar om automatiskt när det blir nått fel den kan du stänga av genom Egenskaper för den här datorn > Avancerat > Start och Återställning > Sen klickar du bort bocken före Start om automatiskt. Nu när det blir ett fel så kommer datorn att stänga av sig och visa massa text. Så nu kan du se om det är mjukvarufel eller om det är ditt nätagg som buggar i hela bäverhyddan.
2 Guest(s)