September 16, 2002
Redfaction wrote: Kolla hur mycket per dygn du ser påtv i snitt sen kan du räkna på hur många timmar som lampan på bakprojektions tvn håller
Det där är så svårt att säga.
Nu för tiden så tittar jag ca: 2 timmar i veckan på TV! Men det är i perioder liksom. Plus att snart ska man flytta hemmifrån och då får man ju helt annan rutin på dagen. Och om man nu har en riktigt rejäl och imponerande TV så blir det nog att man använder den mer.
Så enligt mig är det omöjligt att ens uppskatta hur mycket jag kommer använda den i "framtiden".
May 9, 2001
Redfaction wrote: [quote=Poontus]köp INTE en bakprojektions-tv, kassaste skiten som finns, bilden är så dålig (suddig) så att man undrar om man är synskadad.
satsa på en plasma-tv så ska du se att du får både stor och bra skarp bild samtidigt
Men herregud har du bott under en sten de sista 3 åren?
Bakprojektion spöar skiten ur alla Plasma som finns nu. Köper du en DLP bakprojektions tv så kommer du kunna skratta åt alla polare som köpt plasma. De är inte speciellt tjocka heller har du mycket pengar så finns det Thomson som bara är 18cm tjocka.
Annars har du Sagem som har bäst bildkvalité och Thomson kan du hänga på vägg medans Sagem ska stå på en tv bänk.
Plasma är väldigt kassa och kommer inte att finnas med så många år utan är mest ett kasst alternativ som får folk att slänga ut pengar i onödan.
LCD är dessutom på gång nu och kommer gå om bakprojektion och CRT om ett par år. Men även CRT tekniken är ju på gång att bli plattare.
Jag har en kompis som köpte en relativt ny bakprojektion i vintras.
Den är ju helt värdelös. Min Plasma slår ju den med hästlängder.
När det gäller Plasma så får man det man betalar för.
Ska man ha en med lite kvalitet så får man ju lägga ut en del pengar.
Pioneers plasma med HDTV-stöd är kanonbra. Men då får man lägga ut sådär en 40 - 50000:-
April 21, 2004
Inget snack om saken har du pengar så köp den här http://www.mitsubishi-tv.com/t......asp?id=94 😀
September 16, 2002
!Xabbu wrote: Inget snack om saken har du pengar så köp den här http://www.mitsubishi-tv.com/t......asp?id=94 😀
:heart:
2 Guest(s)