October 24, 2002
Har en gammal P4 1.7ghz, tänkte ha den som server, problemet med den är dock att det bara 256mb ram, men hitta en till sticka här hemma, som kommer från något ännu äldre. Den är på 256mb, är jag ganska säker på, men frågan är ifall den kommer att funka med P4an. Minnena ser lika ut, rent mekaniskt passar det i moderkortet. Vågar dock inte dra igång skitet, rädd för att jag ska paja något.
Minnent som sitter i nu är ett SDram PC133, minnet på bilden är det som jag undrar över, vad tror ni (står inget annat på baksidan, är dual-side):
[Image Can Not Be Found]
/D
December 30, 2005
Hmm, alltså.
Du vågar inte sätta in minnet i någon dator?
Texempel, jag har hittat minst 20 olika PC100 och PC133 på sopptippen och många har fungerat riktigt bra, tillockmed de minnen som satt i rökdatorer och de minnen som var asdammiga. Men de få som inte fungerar, dom får datorn att pipa när man sätter på datorn med minnet i.
Du behöver inte vara rädd att stoppa in minnet. Dom är väldigt tåliga för att vara avancerad elektronik . för alla mina ligger i en plastpåse och jag provar dem ibland i gammla P3or och P4or.
Då kan du börja med att stoppa in minnet i någon äldre dator om du är extra supermycket rädd om den antika p4 1,7 (^^,)!
Och så laddar du hem CPU-Z och så ser du vad det är för minne
1 Guest(s)