September 3, 2001
kanske bättre om man kör med en dubbeltratt....
nånting som ser ut så här:
F___/F/
_ _ / /
__ / /
IflänsI
F = fläkt
så då blir det ju dubbel lufttryck mot flänsen... kan även tänka mig göra 3 eller 4 armar på den där tratten, så blir det mer press.... och man kan ha liten volt på dem så de inte hörs 🙂
January 8, 2002
hmm...min case är varm idag...37 grader....hela 3 grader varmare än vanligt 😮
Skämt åsido. Fick problem med min hdd dock, den blev 50 grader varm när jag tuffade på och kopierade en hel hög med saker...men tack tack för ventilationsslang så håller den sig på 45-46 när jag kopierar ett par gigabyte :bgrin:
January 8, 2002
January 8, 2002
FLAMEWAR!
nä, roligt att man kommit på en hyfsad lösning nu...behöver nog inte tratten, för nu är cpu 43 grader idle....det är normala temperaturer i rummet så det visar ju att jag har fixat en perfekt lösning för lite peng 😀
Kanske skriver en långrandig och tråkig guide om hur man bygger en tyst och kall dator...om nån är intresserad dvs...
January 8, 2002
Nej jag har inte provat det eftersom jag inte tycker det är en lösning....dessutom har jag redan en fläkt som ventilerar het luft direkt ut bakom processorn...men tack för tipset iaf 🙂
iofs är ju inte min burk moddad så snyggt eftersom jag klantat mig när jag sågat osv...men kanske skriver en tips & trix för detta...
August 7, 2002
hmm skulle man inte kunna sätt en fläkt på sidan och en ovanpå.... så här..
_ _ _
| iiiiiiii
| iiiiiiii
------
_ _ _:80mm fläkt
|
| : 60mm fläkt
iiiiiiiiii
iiiiiiiiii : fläns
-----:CPU
så att 80mm fläkten trycker ner ny kall luft och 60mm fläkten skickar iväg det genom flänsen till i nätdelen som blåser ut det?
2 Guest(s)