December 2, 2007
Vad presterar bäst i spel?? http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=343395 eller http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=343699?. Tacksam för svar ;).
April 13, 2004
Titta på denna sida: http://www.tomshardware.se/gra.....;chart=275
December 2, 2007
Cirap wrote: GT'n är snabbare i nästan allt. det finns ett fåtal väldigt minnesintensiva spel som GTS är lite snabbare i. Dock inte värt det extra priset
tror du att http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=343395 klarar crysis med very high på 1280x1024?
December 27, 2003
NightWalker wrote: [quote=Cirap]GT'n är snabbare i nästan allt. det finns ett fåtal väldigt minnesintensiva spel som GTS är lite snabbare i. Dock inte värt det extra priset
tror du att http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343395 klarar crysis med very high på 1280x1024?
jag vill inte säga Ja eller Nej på den frågan, då jag inte hunnit testa Crysis än. Men jag känner en del folk med GT och de säger att, förutsatt att resten av datorn är ganska hyffsad, ska den klara Crysis i 1280x1024 på High Settings. åtminstone i DX9
edit: http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTQxMCwzLCxoZW50aHVzaWFzdA==
1280x1024
Min FPS: 20
Max FPS: 50
Avg. FPS: 33.1
Bästa spelbara settings:
Shadow: High
Shader: Medium
Post Process: High
Everything Else: High
No AA/AF
(I DirectX 10, Vista - min chansning är att det är ännu bättre i DX9, XP)
December 2, 2007
Cirap wrote: [quote=NightWalker][quote=Cirap]GT'n är snabbare i nästan allt. det finns ett fåtal väldigt minnesintensiva spel som GTS är lite snabbare i. Dock inte värt det extra priset
tror du att http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343395 klarar crysis med very high på 1280x1024?
jag vill inte säga Ja eller Nej på den frågan, då jag inte hunnit testa Crysis än. Men jag känner en del folk med GT och de säger att, förutsatt att resten av datorn är ganska hyffsad, ska den klara Crysis i 1280x1024 på High Settings. åtminstone i DX9
ok
December 2, 2007
nvidiaamd wrote: kan tänkia mig att det där kortet går varmt. kanske uppmot 95-100 C. det är ju klockad o standard 8800GT gör 90 grader fullload. en klockad ger ju ännu mer;)
se upp för värmeproblem!
jo jag vet XD. det nya chassit ä de bra kylning i och räcker inte de får jag en fläkt som min kompis inte andvänder. hoppas kylningen i chassit räcker annars blir de extra fläkt ^^
December 27, 2003
nvidiaamd wrote: kan tänkia mig att det där kortet går varmt. kanske uppmot 95-100 C. det är ju klockad o standard 8800GT gör 90 grader fullload. en klockad ger ju ännu mer;)
se upp för värmeproblem!
ang. värmeutveckling och fläkten på 8800GT
fläkten snurrar på i 29% när kortet idlar, det gör att kortet ligger på ca 59-63 grader. När temperaturen ökar under load går fläkten upp till kanske 45%, vilket resulterar i upp till 94 grader på ett oklockat kort.
det enda som krävs för att kyla kortet bättre är att hastigheterna ändras i kortets bios eller i mjukvara (bios för fabriksöverklockade kort), till kanske 40% idle och <60% load. Ljudnivån kommer öka, men kortet kyls bättre. (jag kör mitt kort i ca 55% under load. Temperaturen ligger under 80 grader när jag spelar Crysis
December 2, 2007
Cirap wrote: [quote=nvidiaamd]kan tänkia mig att det där kortet går varmt. kanske uppmot 95-100 C. det är ju klockad o standard 8800GT gör 90 grader fullload. en klockad ger ju ännu mer;)
se upp för värmeproblem!
fläkten snurrar på i 29% när kortet idlar, det gör att kortet ligger på ca 59-63 grader. När temperaturen ökar under load går fläkten upp till kanske 45%, vilket resulterar i upp till 94 grader på ett oklockat kort.
det enda som krävs för att kyla kortet bättre är att hastigheterna ändras i kortets bios eller i mjukvara (bios för fabriksöverklockade kort), till kanske 40% idle och <60% load. Ljudnivån kommer öka, men kortet kyls bättre. (jag kör mitt kort i ca 55% under load. Temperaturen ligger under 80 grader när jag spelar Crysis
å fasen 😛 jag vet inte riktigt hur och vart man går i på bios men ljudnivå har ja inge problem med eftersom jag alltid har hög musik på lr hög volym i spel 😉 uppskatar om någon kan visa hur man går in på bios och ändrar. fast ja får inte korter förens jul så de ä ingen brådska
December 27, 2003
NightWalker wrote: [quote=Cirap][quote=nvidiaamd]kan tänkia mig att det där kortet går varmt. kanske uppmot 95-100 C. det är ju klockad o standard 8800GT gör 90 grader fullload. en klockad ger ju ännu mer;)
se upp för värmeproblem!
å fasen 😛 jag vet inte riktigt hur och vart man går i på bios men ljudnivå har ja inge problem med eftersom jag alltid har hög musik på lr hög volym i spel 😉 uppskatar om någon kan visa hur man går in på bios och ändrar. fast ja får inte korter förens jul så de ä ingen brådska
jag skulle tro att fabriksöverklockade kort redan har inställt i BIOS att snurra snabbare.
Annars laddar men hem ett nytt bios som man ändrar fläkthastigheten i och sedan flashar om kortet. Men det är nog bättre att ställa in fläkthastighetet i typ RivaTuner istället. Enklare, snabbare och man behåller garantin
December 2, 2007
Cirap wrote: [quote=NightWalker][quote=Cirap][quote=nvidiaamd]kan tänkia mig att det där kortet går varmt. kanske uppmot 95-100 C. det är ju klockad o standard 8800GT gör 90 grader fullload. en klockad ger ju ännu mer;)
se upp för värmeproblem!
jag skulle tro att fabriksöverklockade kort redan har inställt i BIOS att snurra snabbare.
Annars laddar men hem ett nytt bios som man ändrar fläkthastigheten i och sedan flashar om kortet. Men det är nog bättre att ställa in fläkthastighetet i typ RivaTuner istället. Enklare, snabbare och man behåller garantin
okey :). en fråga bara. tror du att kortet klarar att maxa company of heroes på 1280x1024?
1 Guest(s)