February 12, 2006
January 28, 2003
February 12, 2006
November 4, 2001
Att det är lätt att rengöra och det är korrekt konstruerat. Idag verkar folk bara gå efter antal 120mm fläktar (och det syns på konstruktionen av dom nyare chassina). Dammiga kylflänsar/komponenter har större betydelse än valet av fläktar (inom rimliga gränser dvs), det vet jag av erfarenhet.
Mera skit = högre temperaturer och mera ljud.
*Fläktarna + filter skall vara lätta att ta bort vid rengöring.
*Man skall ha ett övertryck av filtrerad luft, dvs större fläktar in än ut (kan till viss del justeras med hastigheten).
*Chassit ska i allmänhet vara lätt att arbeta med.
October 22, 2003
Delph1 wrote: Tyst, även om jag aldrig skulle köpa ett fult chassi 😉
//Andreas
Håller med till 100%.. Funkar ju inte att köpa ett fullt chassi bara på grund av att det är tyst.. 🙂
Mvh
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
Tyst, men även kallt..
Utseendet har inte speciellt hög prio för min del.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 19, 2007
Jag väljer nog utseendet i första hand, sen kommer nog kylningen men det beror på hur man menar.
Man kan ju inte precis köpa ett chassi bara för att det snyggast och sedan ha en temp på 100 C inne i burken. (Och självklart en storlek som passar.)
Så alltså en snygg burk med tillräcklig kyla för att vara hälsosamt för datorn och sen försöker man göra det bästa man kan med ljudet.
För det är väl endå den övriga hårdvaran som brukar få störst prioritet vid ljud eller? (Större och mindre fläktar genom vatten, pipes osv)
Fast extra bra blir det ju om man tycker en stor fläkt på sida är snygg, då får man ju en snygg, tyst och kyld dator på samma gång.
2 Guest(s)