October 21, 2004
Jag hade tänkt att köpa en ny dator, min gamla börjar kännas lite väl trött. Då jag inte riktigt har råd att köpa allting på en gång så tänkte jag köpa lite denna månaden och lite nästa.
Min fråga är vad ni rekomenderar? Jag är ute efter något med mycket kraft. Funderar på om man ska köra med dubbla cpu:s?
Vad skulle ni köpa ifall ni fick välja valfritt moderkort och processor?
October 21, 2004
Tack för era svar. Först och främst ska jag avnända den som en arbetsdator, typ phothoshop, dreamweaver, flash. Men även som musikdator, då jag är musiker... har ett ljudkort som kostade 12 tusen när jag köpte det för ett par år sedan. Så det tänkte jag slänga i. Sen kommer det även att bli en del spelande på den, så den måste ju ha rätt grov prestanda. Jag tänkte köpa moderkort, processor och minnen denna månaden, och ett grafikkort nästa månad. Jag vill ha en riktigt snabb dator som inte segar när jag sitter och spelar in 10 spår ljudfiler i 32 bitars upplösning.
Så har ni några bra, feta moderkort, processorer och minnen att rekomendera? Sen är ju bara frågan vissa minnen kanske krånglar med en typ av moderkort? Är ingen pc-tekniker, däför jag frågar er.
Så ifall ni skulle få välja en uppsättning själva... vad skulle in välja då?
1 Guest(s)