February 26, 2006
February 26, 2006
November 22, 2001
Korkskruven wrote: Jag hade tänkt att köra WoW och jag hade tänkt mig pris klassen 1000-2000kr. Men jag vet inte vad jag har för moderkort eller hur jag tar reda på hur mycket strömmförbrukning min dator klarar.
Vad e det för dator? Är det en märkesdator borde det finnas en modellbeteckning.
Annars kan du kolla på nätagget o se om det står en siffra med W efter.
Nvidia 6600GT från valfri tillverkare, eller radeon X800GT tror jag blir bra.
February 26, 2006
Json_81 wrote: [quote=Korkskruven]Jag hade tänkt att köra WoW och jag hade tänkt mig pris klassen 1000-2000kr. Men jag vet inte vad jag har för moderkort eller hur jag tar reda på hur mycket strömmförbrukning min dator klarar.
Vad e det för dator? Är det en märkesdator borde det finnas en modellbeteckning.
Annars kan du kolla på nätagget o se om det står en siffra med W efter.
Nvidia 6600GT från valfri tillverkare, eller radeon X800GT tror jag blir bra.
Det är en hp dator. Den är snart 4 år gammal. Var kan jag hitta en modellbetecking?
February 26, 2006
Lehto wrote: står på chassits framsida! Iaf på min gör de det, längst nere!
Min HP data e oxå typ 4 år gammal, den ska heta typ: HP pavilionxxx.xx
Där xxx'en är beteckningen för vikken modell det är! Kan säga att min är: pavilion403.se
Det finns en beteckning på framsidan men det står inget om hur mycket mitt nätagg klarar.
February 26, 2006
February 26, 2006
July 14, 2003
6600gt är kortet för dig, dock så kanske du måste fixa ett nytt nätagg, men det kan du inte veta innan, så köp det billigaste 6600gt du hittar på t ex. prisjakt.nu och fungerar det inge vidare, typ att datorn startar om osv. får du helt enkelt köpa ett lite kraftigare nätagg, dock lär du nog köpa det av HP/Compaq för dom brukar ha lite egna former på chassit som gör att man måste köpa just deras nätagg.
February 26, 2006
February 26, 2006
optimuz wrote: 6600gt är kortet för dig, dock så kanske du måste fixa ett nytt nätagg, men det kan du inte veta innan, så köp det billigaste 6600gt du hittar på t ex. prisjakt.nu och fungerar det inge vidare, typ att datorn startar om osv. får du helt enkelt köpa ett lite kraftigare nätagg, dock lär du nog köpa det av HP/Compaq för dom brukar ha lite egna former på chassit som gör att man måste köpa just deras nätagg.
Tack för ditt svar men är det inte risk att delar i dator går sönder om man har för dåligt nätagg?
1 Guest(s)