vad skall jag ta mig till?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
vad skall jag ta mig till?
daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 26, 2001 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har drabbats av ett litet problem. det är nämligen så att det börjar bli lite trångt i min ask, nej jag vill inte köpa en ny. men nu är det så att jag inte får in något mer, å då menar jag inte att jag inte får in något mer på standardplatserna i datorn, för dom har varit ockuperade länge. det är så fullt att det knappt finns volym kvar att få in en disk. jag fick sitta å fundera i 30 minuter på hur jag skall få in disken som jag skall köpa i morron. men om jag vill ha in något mer? någon som har ett förslag? men jag antar att det är ett ganska omöjligt problem, men problem är ju till för att lösas 🙂

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
110657
November 26, 2001 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ryms det inte något mer i lådan så köp en ny... så var det problemet löst

Akilles
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
110667
November 26, 2001 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fick min nya låda idag.....och den är inte liten. Finns att se på http://www.green.se modellen heter Task BIG 917. Ska i en snar framtid modda den och stoppa i datorn he he he....

laphroaig
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 365
110672
November 26, 2001 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Ta bort Cola kylen wink

Mvh..

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
110674
November 26, 2001 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte ta bort en del av det onödigaste?
vad är viktigast, läskkylare eller Hdd i en dator??m smile Annars kan du ju alltid förjänga kablarna, dra dom utanpå, sätta hdd i en släde som du skruvar fast i någon av chassits sidor eller topp. Blir kanske inte så tyst, men som sagt har man 3 nätagg så lär det knappast vara tyst system du har i allafall. Eller om du har tillgån till verktyg mm kan du ju bygga en externlåda som du som sagt bara drar förlängda kablar till.

Jag ser som sagt inga problem, bara möjligheter.

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
110744
November 26, 2001 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jo, verktyg har man tillgång til, men man kan ju inte bygga på saker utanpå 🙂 jag har iofs en större låda, men jag vet inte om jag orkar använda den. den är inte så smidig att frakta 🙂 den står just nu i gbg å gör sin tjänst som serverchassi 🙂 jag vägde den innan man ställde den på swenet å då vägde den 55 kg 🙂 så den är tämligen stabil, men så stor låda vill man itne ha. en miditowerask funkar bra 🙂 men jag kom på att man kan dra några kablar på ett annat sätt och då får man plats med den, hör och häpna i en "originalplats" 🙂 men jag skall bara snida upp ett hål så att jag kan dra om kablarna, men det gör jag i morron, samtidigt som resten slängs in 🙂 undrar vad den kommer att väga 🙂 men jag tror att det kommer att bli typ 25 kg, inte så farligt tungt med andra ord, men det länns ju tämligen "stabilt" när man lyfter den, den är ju rätt kompakt 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 259
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL