September 21, 2005

Hej har läst äldre inlägg för att försöka komma fram till något. men blir inte klock av de jag läst. Idag har jag en 17" LG Flatron CRT skärm.
Det är som så här att jag har svårt att bestäma mig för vilken storlek jag skall köpa har tittat på ett flertal TFT skärmar och kommer inte fram till nåt vetigt.
Det största krukset är väl priset man får betala för en skärm. Runt 3000 kr är lagom för en skärm tycker jag. Helst vill man ju ha så stor som möjligt men man vill ju ha en som är ok till det mesta. Har tittat på allt från 2195-3995 kronersklassen med både DVI och utan. Från 8-12 ms. Det biligaste jag hitat i 19" är en Acer med 8 ms, DVI, 24 bits och Crystal view för 2995 kr och det biligaste i 17" är en blackview 12 ms 2195 kr utan DVI.
Mvh Nicklas

November 27, 2003

Det står en del i FAQ:en jag skrivit om det kan vara till någon hjälp.
//Andreas
September 21, 2005

Delph1 wrote: Det står en del i FAQ:en jag skrivit om det kan vara till någon hjälp.
//Andreas
Ja tack det har jag läst mycke bra info det du skrivigt.
Man suktar ju altid efter större skärm en vad man har trots att den bara mäter 16" och man betalade för en 17". Det är ju inte stor skilnad på den 17" CRT man har nu och en TFT 17" 14 mm uppe och nere samt 8 mm per sida störe en 19" ger 30 mm runt om i storleksökning vilket märks ordentligt
Mvh Nicklas
September 21, 2005

Delph1 wrote: Jag skulle personligen lägga lite mer på en bra 17" än samma summa på en 19". Mer skärm för pengarn helt enkelt och du har ju ändå samma upplösning.
//Andreas
Vad tror du om den här skärmen
http://www.dustinhome.se/dacsa.....5010084389
Vad skulle du rekomendera annars för 17" TFT skärm? Jag tror du rekomenderar den du har om du inte bytt ut din :bok:
Mvh Nicklas.
December 5, 2001

Delph1 wrote: Jag skulle personligen lägga lite mer på en bra 17" än samma summa på en 19". Mer skärm för pengarn helt enkelt och du har ju ändå samma upplösning.
//Andreas
Instämmer helt och hållet. Eftersom de har samma upplösning så får du ändå inte "plats" med mer på en 19".

December 31, 2001

smajlet wrote: Läste att 17" tumaren kommer att gå sama öde som 15" eftersom 19" blir mer och mer avanserade med sin teknik och hastighet
Kanske är tokigt skrivet eller feluppfatat av mig men läste om det på toms hardwaer :bok:
Mvh Nicklas
Varför köpa en 19" om man sitter fast i samma upplösning som en 17" ?
September 21, 2005

Taget från toms harvaer citat
"Slutsatser
Vilka läxor har vi lärt oss av den här jämförelsen? Först av allt, klassiska 17"-paneler är definitivt långsammare än de som har overdrive. Spelkänsla är underlägsen och ingen av de testade monitorerna kan visa video med godkänd kvalitet. Om man ser till det hela taget sitter 17" LCD-skärmar längst bak i klassen.
Tillverkarnas utvecklingspengar verkar vara fokuserade på 19"-monitorer, och den nedåtgående trenden i pris favoriserar definitivt 19". För 1000 kr mer kan man få två extra tum på diagonalen, och för en gamer är valet enkelt. Visst är det så att efterfrågan i framtiden kommer att ligga på 19"-skärmar som använder overdrive-teknologi."
Här är länken
http://www.tomshardware.se/gra.....slutsatser
Mvh Nicklas.
December 5, 2001

smajlet wrote: Taget från toms harvaer citat
"Slutsatser
Vilka läxor har vi lärt oss av den här jämförelsen? Först av allt, klassiska 17"-paneler är definitivt långsammare än de som har overdrive. Spelkänsla är underlägsen och ingen av de testade monitorerna kan visa video med godkänd kvalitet. Om man ser till det hela taget sitter 17" LCD-skärmar längst bak i klassen.
Tillverkarnas utvecklingspengar verkar vara fokuserade på 19"-monitorer, och den nedåtgående trenden i pris favoriserar definitivt 19". För 1000 kr mer kan man få två extra tum på diagonalen, och för en gamer är valet enkelt. Visst är det så att efterfrågan i framtiden kommer att ligga på 19"-skärmar som använder overdrive-teknologi."
Här är länken
http://www. /graphic/20050721/lcd_roundup-17.html#slutsatser
Mvh Nicklas.
Isf får man ju se till att man köper en med overdrive också, så man inte köper en 19" bara för att det är 19".
September 21, 2005

Death On Wings wrote: [quote=smajlet]Läste att 17" tumaren kommer att gå sama öde som 15" eftersom 19" blir mer och mer avanserade med sin teknik och hastighet
Kanske är tokigt skrivet eller feluppfatat av mig men läste om det på toms hardwaer :bok:
Mvh Nicklas
Blananat för dess störe bildyta När jag siter på arbetet och cadar har vi oftast minst 19" TFT skärmar. Vi kanske har störe upplösning på arbetet har inte tittat på det eller tänkt på det får ta mig en koll på jobbet imorn
Mvh Nicklas

November 27, 2003

smajlet wrote: [quote=Delph1]Jag skulle personligen lägga lite mer på en bra 17" än samma summa på en 19". Mer skärm för pengarn helt enkelt och du har ju ändå samma upplösning.
//Andreas
Vad tror du om den här skärmen
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010084389
Vad skulle du rekomendera annars för 17" TFT skärm? Jag tror du rekomenderar den du har om du inte bytt ut din :bok:
Mvh Nicklas.
Den ser väldigt bra ut minst sagt. Ska du ha en 19" ser det ut som ett mycket bra val.
smajlet wrote: Kollade priserna på två 17" på inet.se
En 17" Samsung TFT 17'' 730BF Svart/Silver 4 ms DVI 3295kr
En 17" Samsung TFT 17'' 710T Silver 12 ms DVI 3225 krVilken är bäst? prisskilnaden är ju minimal så nåt måste det ju vara.
Mvh Nicklas
710T är ganska gammal så 730BF är nog att föredra där.
Ang. Tomshardwares text så läs orginaltexten på engelska istället så kanske det blir lite klarare. THG har dock skrivit konstigare saker än detta.
//Andreas

November 27, 2003

smajlet wrote: Tack så himla mycke för allas hjälp och tips. Får tänka igenom det där med 17" och 19" viket som blir bäst.
Gillar när det är stort sitter en bit ifrån skärmen.
Mvh Nicklas
Jag kan säga att 17" är lite för litet för filmtittande, men det tycker jag även om 19" iofs.
//Andreas

December 31, 2001

smajlet wrote: [quote=Death On Wings][quote=smajlet]Läste att 17" tumaren kommer att gå sama öde som 15" eftersom 19" blir mer och mer avanserade med sin teknik och hastighet
Mvh Nicklas
Blananat för dess störe bildyta När jag siter på arbetet och cadar har vi oftast minst 19" TFT skärmar. Vi kanske har störe upplösning på arbetet har inte tittat på det eller tänkt på det får ta mig en koll på jobbet imorn
Mvh Nicklas
Lika bra att köpa en 22" CRT i sådana fall om det är det du är ute efter.
3 Guest(s)