November 4, 2001
Jäla skrutt! köpte en MAXTOR D740X 80GB som har funkat skitbra ända fram tills för ett tag sedan när jag tyckte den började bli lite slö... igår körde jag ett PCMARK2002 test på den och upptäckte att read fungerar bra typ 30MB/sek, men read!! 2MB/sek!! jag får ca 300 poeng på testet. jag har defragmenterat, formaterat, low level formaterat, provat den i polarens dator, provat olika kablar, kört diverse diagnostik program från maxtor men inget har hjälpt, den är fortfarnade lika slö. Är det något jag missat eller glömmt, någon som har samma fel? HJÄLP! jag vill inte köpa en ny....
December 2, 2001
Humm... Jag har en likadan hårddisk, 80Gb som jag har kört sen i slutet på maj och för mig tycker jag den fungerar mycket bra 😀
De måste typ varit fel på den du har! Du har juh iallfall den lyckan att den överhuvetaget går litegrann du då kan juh iaf säkerhetskopiera de du har på den och sen lämna in den på garanti.
August 7, 2002
Vad har du för moderkort?
Problemet kan nämligen ligga i vad du har för IDE interface
Har du gamla ata/33 så är det inte konstigt att du inte får disken att gå snabare.
Jag har för mig att Maxtordisken du har stödjer det nya ata/133 interfacet.
Skulle ditt moderkort bara stödja ata33 så finns det separata ata kort att trycka i nån ledig pci plats....
1 Guest(s)