December 5, 2007
Hej det finns så många 8800GT kort att välja mellan men vilket ska man ta?
Vilket märke har bästa kylningen? Det kommer bli mitt första grafikkorts köp och jag är grymt oroad över att välja ett dåligt märke och sedan behöva lida pga mitt dåliga val. Har inte råd med en ny/extra fläkt till grafikkortet så jag kommer att behöva sitta med orginal.
Vilket märke på eran 8800GT har ni som använder orginal fläktar?
February 12, 2003
Jag har ett Club3D, haft två vanliga Gainward och har ett Gainward Golden Sample. Club3D-kortet är billigt och har en fläkt som är bra mycket större än den där högljudda lilla saten som är standard, skulle nästan rekommendera det. Billigt och vettigt. 🙂
Gainward Golden Sample har en riktigt fläskig kylare, men jag skulle nog inte påstå att den är värd några 700:- extra.
Gainwards vanliga (bliss, eller vad de kallas) kör med referensfläkten, den lilla högljudda.
Så för att svara på bäst kylning (mig veterligen): Gainward Golden Sample, vill du ha billigt, men fortfarande med vettig kylning: Club3D.
December 27, 2003
de flesta använder samma kylare, men det finns ett fåtal som har en störra fläkt (samma kylningsförmåga till lägre ljudnivå), bland andra så har Leadtek och någon version av XFX en större fläkt
sen har Sparkle ett helt passivt kylty kort (helt ljudlöst, inga fläktar) samt en modell med Dual Slot kylare, med två tysta fläktar (tror inte den säljs i Sverige dock).
vilket GT kort som helst är ett bra val, men om du kan så ska du sikta in dig på ett Leadtek
December 5, 2007
Cirap wrote: de flesta använder samma kylare, men det finns ett fåtal som har en störra fläkt (samma kylningsförmåga till lägre ljudnivå), bland andra så har Leadtek och någon version av XFX en större fläkt
Om man tittar på gainwards 8800GT kort så ser den också annorlunda ut om man tittar på alla andra 8800GT kort, är det en ny fläkt ?
December 27, 2003
vagabond wrote: [quote=Cirap]de flesta använder samma kylare, men det finns ett fåtal som har en störra fläkt (samma kylningsförmåga till lägre ljudnivå), bland andra så har Leadtek och någon version av XFX en större fläkt
Om man tittar på gainwards 8800GT kort så ser den också annorlunda ut om man tittar på alla andra 8800GT kort, är det en ny fläkt ?
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GWP88GT-512V2
yes, det är en annan fläkt (större). kylflänsen verkar också han en annorlunda design
December 27, 2003
vad som är värt vad är det bara du som kan svara på.
själv har jag ett Asus 8800GT med nvidias referenskylare (den minsta).
Ljudnivån är inte alls farlig, och om man ställer in i t.ex RivaTuner så att fläkten varier hastighet beroende på temperatur så kan man hålla kortet runt 75 grader under load, fortfarande med en väldigt acceptabel ljudnivå.
December 5, 2007
Jävligt sugen på att boka gainward men inte så sugen på att vänta ännu en månad.
Om jag har beställt ett gt som har den gamla fläkten kommer min sonata III kunna isolera ljudet så att jag inte hör det? Just nu låter min gamla som ... ett jetplan eller liknande och jag vill inte spendera 3år till brevid ännu en högljud dator.
1 Guest(s)