January 2, 2007
hejsan allihopa!
jag tänkte biffa till min dator om en tag men är inte helt säker på grafikkortet.
Frågan är:
om 2 kort har samma pris men det ena har 512mb och det andra 256mb
och det som har 256 har snabbare minneshastighet än 512mb:aren.
vilket ska man då välja till spel?
May 23, 2006
Vet inte riktigt vad du har för budget och när du tänkt handla. Dagens värstingar är nVidias 8800GTX eller den lite billigare GTS. I dagsläget skulle jag inte rekommendera något annat kort, då dessa är de enda med stöd för Direct X 10.
Ati:s Direct X 10 kort beräknas lanseras den 22 januari. Du bör kunna få tag på det i mitten på februari. NVidia släpper fler kort i mars och ATi en uppgradering av tidigare nämnda R600.
Vad har du för system i övrigt?
January 2, 2007
Jag tänkte faktiskt köpa en helt ny dator 🙂
nu har jag:
2,66 Ghz p4
1 gig (2*400Mhz)
geforce 4200ti
350W
men kommer inte Atis DircetX 10 serie kosta som 8800 serien?
(4000kr+)
jag tänkte i pris klassen 2500 ungefär, kanske något billigare och något dyrare beroende om alternativen är vettiga.
Får man fråga vad fördelen men DirctX 10 är?
Snabbare eller?
Men jag tänkte köpa:
Core 2 Duo 2,4 Ghz
2gig (667/800Mhz)
och tänkte på ett 1950xt
500W+
July 21, 2006
När hade du tänkt beställa nytt då?
Bland de grejorna som du listade så verkade allt vara riktigt bra, "alla" borde väl hålla med om att C2D är det bästa i dagens läge. Minnen, 2GB 800MHz klarar man sig en bra bit på vägen idag. Grafikkortet som du nämnde, ett X1950XT, är i dagens läge ett mycket prisvärt kort sägs det, har det själv och jag håller med. Höga grafikinställningar i Oblivion är inget problem.
Men om du tänkt skaffa nytt om tex ett halvår eller så, så skulle jag nog ha satsat på ett DX10 kort utan tvekan (förutsatt att man har råd vill säga).
DX10 är det som kommer med Vista, det kommer att ge upphov till en helt ny sorts grafik, åtminstone sägs det så, ska man använda sig av det MÅSTE man ha ett DX10 kapabelt kort, de enda i dagens läge är ju 8800GTX/GTS. Det går som sagt inte att använda DX10 med ett DX9 kort, tyvärr.[/u]
May 23, 2006
kogel wrote: Jag tänkte faktiskt köpa en helt ny dator 🙂
men kommer inte Atis DircetX 10 serie kosta som 8800 serien?
(4000kr+)
Jo det kommer det. 5500-6000. nVidia släpper kort i 2500kr-klassen i mars med stöd för DX10
kogel wrote: jag tänkte i pris klassen 2500 ungefär, kanske något billigare och något dyrare beroende om alternativen är vettiga.
Idag så är det tidigare nämnda X1950XT som gäller.
kogel wrote: Får man fråga vad fördelen men DirctX 10 är?
Snabbare eller?
Nästa generations grafik. Förr eller senare kommer allt att kräva DX10. När vet jag dock inte.
2GB minne i 800MHz kommer du långt på. Köp även ett stabilt nätagg. Typ Tagan eller Enermax
2 Guest(s)