September 3, 2001
Jag sitter inför ett ganska svårt beslut... (enligt mig då) , nämligen köpa ny HD..
jag ska ha MINST 40 GB och 7200 RPM .. och 2 Mb buffert eller vad det heter.
Jag har sett att det finns en från IBM. (gxp tror jag att det var) men jag har hört lite klagomål om den, sen finns Maxtor, om den har jag hört att den går sönder när man överklockar med FSB.. sen finns en Fujitsu, som jag egentligen inte vet något om, och sen en Samsung, som jag inte heller vet något om.
Vad ska man ta tro? vill helst köpa hårddisken imorgon eller fredag, så jag behöver relativt snabba svar, som vad som är mest kompatibelt och lättanvänt.
är det någon av dom här som dessutom är tysta?? jag vill satsa på att bygga upp en ganska tyst system.
MVH
taxxam för svar
August 8, 2001
On 2001-10-24 21:38, Baltasar wrote:
jag skulle lätt köpa ibm 60gxp 60gb därför att den är så billig och snabb (kostar ca 1950)... om du vill ha mer space så skulle jag köpa western digitals 80 gb hdd på 7200 rpm (kostar ca 2500)hoppas att jag har varit till någon hjälp
Mmm, håller med dig.
September 3, 2001
tack för svaren!
glömde nämna att jag helst ville att den skulle kosta under 1700 kr... (har för närvarande 1600.. och det borde nog gå att smöra till sig 100 spänn av morsan)
tror att jag kommer att köpa den där IBM 40Gb GXP .... dom som har den låter rätt så belåtna.
har hört bra rykten om Western digital på sistone... kan d vara något att ha?
Jag ska installera Windows XP på min nya HD och behålla win98 på gamla 20 giggaren.... med spel hela köret.. men jag vill att datorn ska prompta mig vid uppstart, om vilket OS som skall användas, är det någon som e villig att förklara? eller om nån åtminståne kan ge mig en länk till en sida eller tråd här i forumet där det står?
tacksam för lite fler svar hehe
MVH
May 28, 2001
March 22, 2001
Nu får IBM sin första stämmning på sig vad gäller den dåliga kvaliten på hårddiskarna i GXP75-serien. Det är en kund, Michael T. Granito, från USA som stämt IBM för att hans hårddisk, en GXP75 75gig, krashar. Dom hårddiskar man får i utbyte är av samma modell, som senare krashar återigen. Nu har kunder tröttnat och gått så långt att dom lämnar in stämningar mot IBM. Företaget har inte gått ut officiellt och sagt vad som orsakar dessa krasher. Men det lär vi nog inte få höra heller.
///FRÅN NYHTER PÅ NH
September 6, 2001
IBM kan hoppa och ta sig någonstans... dom kan göra mycket bra grejjer, men diskar e något dom inte vet ett smack om. det e underligt att det mer eller mindre bara är i sverige dom är poppis. ingenstans i resten av världen är dom så uppskattade. WD e guld värda, maxtor lika så och även seagate. andra diskar ska man bara inte köpa.
June 18, 2001
IBM e du klok eller!!!
De håller inte ngnstans!!!
3st IBM har gått sönder för mig privat i år!
GXP75 och GXP60
Dessutom är dom stämda av folk i USA nu.
16st av 18st SCSI U160 diskar var paja till servrarna jag beställde i våras.
IBM har feteproblem med sina hårddiskar!!!
Dessutom har det ju inte hänt ett dyft med dom på 2 år!!!
Mina Maxtor och WD bara tickar.
Skulle maxtor gå sönder vi överklockning ?!?!? Glöm det, somliga moderkort kan inte skriva till HD'n vid viss överklockning! Detta är inte HD'ns fel, utan chipset på moderkort!!!
Maxtor och WD, förutom att de är snabbast så har de grymma garantier med!!!
MAXTOR OCH WD ROCKAR!!!
http://www.MP3.COM/Oxygenial
[ Detta Inlägg ändrades av: oxygenial den 2001-10-25 14:15 ]
September 3, 2001
hmm... ska fundera på saken.....
WD har goda rykten den med, finns det några tester av olika hårddiskar? där alla dom här e med? (länk plz!)
Tycker inte att IBM's 60gxp ser så tokig ut, men ska man satsa på något så ska det ju vara det bästa, därför vill jag vara säker.
August 15, 2001
On 2001-10-25 14:12, oxygenial wrote:
IBM e du klok eller!!!De håller inte ngnstans!!!
3st IBM har gått sönder för mig privat i år!
GXP75 och GXP60Dessutom är dom stämda av folk i USA nu.
16st av 18st SCSI U160 diskar var paja till servrarna jag beställde i våras.
IBM har feteproblem med sina hårddiskar!!!
Dessutom har det ju inte hänt ett dyft med dom på 2 år!!!Mina Maxtor och WD bara tickar.
Skulle maxtor gå sönder vi överklockning ?!?!? Glöm det, somliga moderkort kan inte skriva till HD'n vid viss överklockning! Detta är inte HD'ns fel, utan chipset på moderkort!!!Maxtor och WD, förutom att de är snabbast så har de grymma garantier med!!!
MAXTOR OCH WD ROCKAR!!!
http://www.MP3.COM/Oxygenial[ Detta Inlägg ändrades av: oxygenial den 2001-10-25 14:15 ]
Va fan jiddrar du för persilja...? Min IBM Deskstar 41gb håller hur bra som helst! Har haft den ett bra tag nu...
September 3, 2001
vad tycker ni om Fujitsu då?? hittade en i http://www.dataprince.se .. den är 40 Gb och 7400 RPM och 2 mb buffert... och SILENT! ... jag tror att vi har en vinnare!!
annars så köper jag ändå IBM 60GXP... har inte råd me nå annat.
June 18, 2001
På http://www.datorbutiken.se kan du får en 60 GB IBM för 1831:- Köp den istället.
Tigg mer pengar!
June 8, 2001
On 2001-10-25 17:19, Kame_boy wrote:
vad tycker ni om Fujitsu då?? hittade en i http://www.dataprince.se .. den är 40 Gb och 7400 RPM och 2 mb buffert... och SILENT! ... jag tror att vi har en vinnare!!
annars så köper jag ändå IBM 60GXP... har inte råd me nå annat.
Brorsan har Fujitsun, inga problem med den...dock lite långsammare än min 75GXP, enligt Sisoft Sandra. Fujitsu slutar tyvärr tillverka 3.5" HDs...åtminstone "desktop" marknaden. *suck*
1 Guest(s)