November 15, 2005
Står i valet och kvalet och kan inte bestämma mig vilket moderkort jag skall ta, jag står och väljer mellan dessa 2:
Abit KN8-ULTRA nForce4 Ultra 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX
Webpris
1005.00
Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4 SLI 4DDR-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX
GIGK8N-SLI
Webpris
1095.00
Förmodligen kommer jag inte att använda SLI ändå så det kanske är bättre att satsa på ABIT kortet? Eller har ni några andra förslag?
OBS! måste vara från datorbutiken och det måste ha minst 4st s-ata portar!
Min andra fråga är om jag behöver ett nytt nätagg om jag skall köra en dator med en venice 3200, 4st hdd´s, 1 eller 2st dvd läsare, ett gf 6800gs, ett tv kort och lite lull lull som 4st chassi fläckter och 2st neon rör... Mitt nätagg ligger förnärvarande på 350W kommer det att klara detta system, vill inte köpa ett nytt just nu... och tillsist, om inte nätagget räckertill kan det skada hårdvaran eller vägrar den bara att starta och botar om sig eller vad är det som händer om man har för dåligt agg?
Snälla svara på alla dessa frågor snarast för jag tänkte eventuellt beställa datorn idag så jag har grejerna innan helgen!
August 8, 2004
För det första ta Gigabyte du slänger ju bara dit en hundring till o du får SLI det kan kommas till användning i framtiden om du vill det ju 😛
Andra frågan 350W räcker förmodligen inte för det du vill köra men testa. Dåligt nätagg bidrar till instabilt system eller bootar inte upp alls 😉
Lycka Till!
1 Guest(s)