June 3, 2001
Nu e det som så att jag har köpt (beställt) ett Geforce 2, med märket ASUS V7700 64m Pro. Jag satt o kikade rätt länge och funderade mellan GTS o Pro kortet men tillslut så tog jag Pro kortet utan att känna att jag gjort fel. Pro kortet ska ju vara lite bättre, men e det så mkt skillnad? Även det att jag valde ett 64m kort före ett 32mb, jag har nästan bara hört att 64megs korten inte ska prestera någe vidare. Jaja, vill ha er komentar om detta.
May 30, 2001
Jag tycker du har gjort helt rätt! Pro korten har faktiskt en fin prestanda ökning över GTS korten.
Tekniknörd som gillar att träna.
June 3, 2001
så bra då *s* kanske jag skulle kirrat ett Ultra kort istället
näe kommer nog bli så nöjd så nöjd, ska göra ett 3DMarks test det första jag gör när jag får stuffet
:snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr:
:snurr: :snurr: :snurr: :snurr:
:snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr:
:snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr:
:snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr:
:snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr:
:snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr: :snurr:
[ Detta Inlägg ändrades av: MaG den 2001-08-01 01:05 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: MaG den 2001-08-01 01:11 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: MaG den 2001-08-01 01:12 ]
så bra då *s* kanske jag skulle kirrat ett Ultra kort istället
näe kommer nog bli så nöjd så nöjd, ska göra ett 3DMarks test det första jag gör när jag får stuffet
Det var nog rätt val med ett Pro kort. Den extra kostnaden för ett Ultra är nog inte värt det.
Pro korten ligger väldigt bra till i pris/prestanda klassen!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 7, 2001
Måste tillägga att bandbredden alltså är det som hämmar vid högre upplösningar och färgdjup.
Spelar du i 640x480x16 så är de inte snabbare än MX.
Skillnaden är väl att då ett GTS kroknar markant över 1024x768x32 i UT så kan ett GTS Pro funka i 1280x1024x32 istället. Medan ett GTS Ultra tål hela 1600x1200, typ.
1 Guest(s)