February 4, 2001
fattar inte varför jag får så j**la dåligt resultat med mina ibm diskar 46gb 7200varv diskar och promise fasttrack 100 raidkort.
testade me sandra nyss och fick 18570 poäng för en månad sen hade jag lite över 41000 poäng, jag har win2k +sp2 och dom senaste drivrutinerna till kortet. jag har delat upp 80gb raiden @ 2 partitioner (har även testat o slå ihop dom igen men det är nästan samma resultat där åxå) dessutom har jag inga program som körs i bakgrunden när jag kör testet... tror ni att det kan vara testet som fuckad fuckat upp resultatent? finns det inga andra program som man kan testa?
March 4, 2001
Haru provat att defragmentera disken?
Edit: Partitionen/erna menar jag
-----------------
Asus A7Pro|T-bird 850@900|Voodoo3@175|384MB PC133 CAS2|Fujitsu 40GB|FOP32@7V|Enlight 7233A, 3x80mm|Plextor 12/10/32
[ Detta inlägg ändrat av Daniel R 2001-06-12 12:34 ]
April 24, 2001
Hade inte du problem med CD-prestanda också? Kanske finns något samband?
Är CD:n långsam även när du läser som vanligt till RAM? Om den är det så är det ju knas vid kontrollern.
Är den inte långsam vid läsning till RAM utan bara vid läsning till HD så är det ju knas vid hårddiskarna.
När det gäller testet, känns den lika snabb som den borde?
December 19, 2000
jag tycker du ska pröva att defragmentera.
det hjälte feting för mig.
för 18500 poäng är ju ingen höjdare.
men det beror också på hur mycket saker man har på den.
när jag körde test när min hårddisk va ny så fick jag 24000 poäng.
nu ligger jag runt 18-19000.
men jag klagar inte.
April 24, 2001
Det såg väl just ut. Tyckte nämligen att jag såg ett tidigare inlägg där du klagade på CD-prestanda, det var därför jag frågade. Dock tycker jag att CPU-belastningen så ut att vara på tok för hög.
Har för mig att när andra recenserat hårddiskar så brukar CPU belastningen ligga på 4-6% och lite mera vid RAID.
Beror nog på vilket program man använder.
December 23, 2000
" I vissa fall ha problem med IBM hårddiskar, 75GXP serien, att prestandan blir lidande. Det finns en lösning på detta problem som kanske ses lite udda, men som fungerat i flera fall för mig och andra. Installera SiSoft Sandra Pro 2001.0.7.10. Då ska du få en förfrågan om du vill installera senaste versionen av Windows common controls, svara då ja på den frågan. Om allt är som det ska så ska nu prestandan vara som den ska. Snabbt och enkelt."
testa detta!!
2 Guest(s)