Valet mellan Creative Megaworks Logitech Z-680|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Valet mellan Creative Megaworks Logitech Z-680
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 5, 2005 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte bestämt mig för vilket jag ska välja. Båda har ju fått bra recensioner. Vet dock inte skillnaden mellan Logitech o Creative i ljudkvalite. Har nu ett Creative Inspire 5300, 5.1, och kvaliten pa ljudet är riktigt bra. Aningen tunna speakers, därav min önskan att uppgradera.

Läste dock att Logitechs högtalare, centerhögtalaren är känslig för hög ljudnivå och brusar vid högre dB. Någon som kan bekräfta detta. Är det högtalalare man ska undvika om man vill lyssna på musik med hög kvalite. Läste att Creative passar bättre till Musik o Logitech till Film o spel. Stämmer detta?

Recension:

"BASEN är för hög. När jag läste detta drog jag bara en djup suck. Även jag gjorde felet i början att jag sänkte basen på panelen till nästan lägsta, men basen var ändå för hög. Då fick jag en snilleblixt och insåg att detta måste kunna åtgärdas genom att ändra volymen på basen på ljudkortets mjukvara."

Hur Gör man detta, dvs ändra volymen på basen på ljudkortets mjukvara???

/Dani

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
931846
August 5, 2005 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du ett ljudkort (tex creatives) med bas/diskant-kontrollen går det bra att sänka. vad jag vet så har logitech system lowpassfilter så det går inte att stänga av subben. Gäller Iaf X-530 systemet men har för mig att alla kör med lowpass.
Pga detta kan man köra systemet även om man bara har et ljudkort som stödjer 2 kanaler.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
931857
August 5, 2005 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

han hade kanske något program för det, om du bara har pluggat in ljudkortet och kör med Windows drivrutiner så har du kanse inte den inställningen (vet inte) men om du har installerat driversar med tillhörande program så har du förmodligen något som heter mixer tror jag där man kan ställa in sådant.

för min egen del så skulle jag nog köpa Creatives paket för att jag har ett paket från dom (Creative Inspire GD580, 5.1) och dom är jag mycket nöjd med (klart att det hade varit bättre om jag la några tusenlappar till för Gigaworks eller något). och så har jag ett headset från Logitec där jag tycker ljudet är en besvikelse.
men det är inget som jag kan generalisera.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 39
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL