June 9, 2005
Hej!
Nu e de såhär att jag har riktigt dåliga minnen i min dator och hade tänkt att köpa nya.
Är väldigt sugen på TwinMos Speedpremium BH-5 pc3500 men fallet är såhär att jag har ett Lanparty UT NF3 och kan bara leverera 3.1V till dom.
Är det tillräckligt för att få acceptabla resultat med dom?
Måste man kanske göra en voltmodd, isåfall hur?
March 18, 2004
ZiM89 wrote: Skullle gärna vilja ha ett mer utförligt svar tex hur långt man kan gå. Kör just nu min A64 3000+ s.754 på 300*9
300 tror jag inte du får upp BH-5'orna i, då skulle jag köra på tccd. Men 250-260 får du säkert upp dem i (då med mer volt än 3,1). Bioset GeeMAn tipsade om gör att BH-5 kommer trivas 😉
June 9, 2005
GeeMAn wrote: Du kan ju alltid flasha om dina bios med de nyaste, de tillåter dig köra i 4.0v 🙂
Det var ett väldigt bra förslag de men är du helt säker på att de går på ett DFI Lanparty UT 250GB NF3 s.754 eftersom att jag har det nyaste bios som jag laddade ner från DFI:s hemsida och flashade om precis och det gick då inte att höja mer en till 3.1V fortfarande. Kanske hade kunnat ge en länk på de bioset om de nu tillåter de.
June 9, 2005
OK! Hittade de bioset nu efter lite googlande.... Men dom snackar en massa om att man måste göra nån slags PSU modd och hur gör man de då? Har detta nätagg: http://www.atruereview.com/asp...../index.php
January 24, 2005
hmm, något sånt gjorde i alla fall inte jag. Jag tankade
5-04 R1
Description:
Enable DDR Voltage Up to 4.0V
Version: NF3LD504
från denna sida och flashade om dom med winflash, inge mer och de har funkat bra för mig 🙂
1 Guest(s)