vält HD under kopiering tickar - ej kontaktbar|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
vält HD under kopiering tickar - ej kontaktbar
ajrop52
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 3, 2009 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

idag under kopiering av filer från min dator till min externa maxtor Onetouch 4 så råkade jag välta den lätt stående till liggande på mattan.

det hörs nu ett tickande ljud gång på gång, det går inte att få kontakt med hd:ens innehåll.....

Vad skall jag göra?
hur ska jag gå tillväga för att återskapa mina filer???

så här ser externa hd:en ut:
http://www.maxtor.com/en/hard-.....uch-4.html

500 gb hd

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1225358
May 3, 2009 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som hänt är att mekaniken inne i har tagit skada. Hur vädrefullt anser du att innehållet är ?
För det finns firmor som fixar sånt för ett par tusen kronor.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

ajrop52
Siktar mot toppen
Medlem
1225360
May 3, 2009 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker att mitt digitala 8 års fotoalbum är värdefull mm.....

kan jag använda mig av frystricket?

ska kontakta El-giganten, garantin på 1 år har gått ut precis...

har tänkt skicka den till Seagate för att få en ny.
Tänkte oxå fråga seagate om jag kunde få min trasiga hd tillbaka...

______

ja det är klart att jag har brutit strömmen flera ggr och haft hd:en i olika vinklar
och försökt få kontakt med diskhanterings programmmet i windows......

det står bara lokaldisk enhet,,,,det går inte hantera den ...eller få kontakt med den

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1225361
May 3, 2009 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Även om garantin skulle falla ut pga att den inte fungerar (du ljuger för El giganten och säger att den bara gick sönder), så får du inte just din HD lagad.

Seagate tar inte i din HD med tång då det inte är deras problem att en HD i ett kabinett gått sönder.
Skulle garantin gälla så bytar de ut din had, du får inte din gamla tebax.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1225391
May 4, 2009 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Det som hänt rent tekniskt är att ett eller flera läs/skriv huvuden kraschat rakt in i hårddisken. Mycket tveksam till att "frystricket" kan funka i detta läge. Det var mest ett trick fixa "striction"problem som iofs är liknande som detta (huvdena fastnar...) men numera är de så små det knappast hjälper ändå.

Jag skulle prova med att SLÅ den, alltså SLÅ den riktig riktigt HÅRT från sidan med en gummiklubba under tiden du försöker starta den. Då kan huvudena lossna och du kan (temporärt) accessa data från den. Skulle i det läget också vara förberedd med en extra disk och typ "getdataback" installerat.

(ta ut den från alla externa kabinett, koppla den direkt så du får effekt med ditt bankande)

Motto: våld löser alla problem och diskar är som kärringar :crash:

Det enda sättet annars är nog att byta plattor till en annan disk, men det måste göras med stor stor varsamhet i så nära "clean room" man kan komma. Det tror jag inte jag skulle rekommendera.

För Hårddisk-firmor som iBas som gör det där dagligen är det där dock inget svårt jobb. Det är "business-as-usual" för dem så du KAN få tillbaka ditt data, bara det att det kostar mycket mycket pengar.

Tror man kan skicka in disken till dem och få ett prisförslag, men räkna med tiotusentals kronor.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1225405
May 4, 2009 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Det som hänt rent tekniskt är att ett eller flera läs/skriv huvuden kraschat rakt in i hårddisken. Mycket tveksam till att "frystricket" kan funka i detta läge. Det var mest ett trick fixa "striction"problem som iofs är liknande som detta (huvdena fastnar...) men numera är de så små det knappast hjälper ändå.

Jag skulle prova med att SLÅ den, alltså SLÅ den riktig riktigt HÅRT från sidan med en gummiklubba under tiden du försöker starta den. Då kan huvudena lossna och du kan (temporärt) accessa data från den. Skulle i det läget också vara förberedd med en extra disk och typ "getdataback" installerat.

(ta ut den från alla externa kabinett, koppla den direkt så du får effekt med ditt bankande)

Motto: våld löser alla problem och diskar är som kärringar :crash:

Det enda sättet annars är nog att byta plattor till en annan disk, men det måste göras med stor stor varsamhet i så nära "clean room" man kan komma. Det tror jag inte jag skulle rekommendera.

För Hårddisk-firmor som iBas som gör det där dagligen är det där dock inget svårt jobb. Det är "business-as-usual" för dem så du KAN få tillbaka ditt data, bara det att det kostar mycket mycket pengar.

Tror man kan skicka in disken till dem och få ett prisförslag, men räkna med tiotusentals kronor.

Är inte det bättre att fråga de personligen än att spekulera kring kostnaden?

*Ställer den (inaktiva) externa hårddisken på långsidan* 🙂

ajrop52
Siktar mot toppen
Medlem
1225419
May 4, 2009 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

När hårdisken sätts på så börjar den att accelerera i hastighet som vanligt, efter accelerationen så hörs det direkt en studs som tex en pingis boll som studsar 3 ggr...

jag testade med slå på hden hårt med näven från alla sidor(först sidan) och vid startläget ....., men det gick inte......det hörs studs ljud varje gång jag slår den från sidan.......

Numera hörs ingen studsljud vid startläget...

Det har hörts att något skär något på en kort stund, att något yta skärs vid slag o ryck, tror jag ......

det är kanske alvarligt,,,tänkte att inte öppna kabinetten för att missa få en ny på garantin från Seagate....

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1225422
May 4, 2009 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Men du har insett att för att få tillbaka det på hdd:n måste du lämna in den då det är ganska liten risk att du "slår" den rätt så du faktiskt kan nå datan.

Jag förstår att 8 års foton är... ja i princip omöjligt att få igen.. så du får nog fundera på att lämna in den till något företag som kan få tillbaka datan åt dig, men som några sagt det kostar f*n.

Men vad är några tusenlappar för att få se 8 års foton igen ?

ajrop52
Siktar mot toppen
Medlem
1225423
May 4, 2009 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jag kan väl lämna hden till Seagate, den dog efter en lätt vältning på en tjockmatta, så enkelt att den ska inte fungera!!!

Jag köpte den för 16 månader sedan från El-giganten.

Ska jag gå till El-giganten eller skicka den till Seagate.....

Jag har gjort en RMA anmälan till Seagate oxå?
måste jag betala frakten dit eller kan Seagate/El-giganten stå för den???

-------
Jag kanske har en del av filerna i stationära datorns hårdiskar...

jo, i en av de som är formaterad hade jag en hel del samma filern.

Den är orörd

hur kan jag UNFORMATERA ????

eller köra en recovery program???

något bra????

Order Confirmation

Your Seagate Order Number is 10018xxxx. You will need your order number to check the status of your order at a later time.

The above order number has been issued for the return of the defective product listed below only. Do not use this number to send non-defective product without prior written Seagate approval. Without prior approval, Seagate may consider the use of this order number to return non-defective product as fraud.

Shipping, Billing, and Shipping Method
Shipping Address Billing Address Shipping Method
xxxxx xxxxxxxxx
[email]xxxxxx@gmail.com[/email] xxxxxxxxx x
Göteborg
SWEDEN, xxxxxx
Sweden Return Shipping Method:
Standard Shipping: 3-7 days

Return Product Mailing Location
Collection Point Seagate Stock
C/O UPS-SCS Stockholm
Stensätravägen 5-7
Skärholmen
-, SE-127 39
Sweden

Return Product Model # /
Part # Serial # Service/Upgrade Options Price
Seagate ONETOUCH IV drive
7200-RPM USB2.0
500 GB STM305004Oxxxx-RK /
9NPxxx-590 2HA1xxx $0.00

* The Advance Replacement Option is a premium service option that is designed to minimize the amount of downtime when seeking service under warranty. We will ship you an advance replacement product via 2 day delivery service and include a prepaid return shipping label to return the non-conforming product back to Seagate.

The service fee for this premium service option is $0.00 USD plus applicable taxes. We accept Visa or MasterCard for payment of the Advance Replacement Option service fee.

We will automatically charge the Asset Recovery Fee plus tax if applicable to your credit/debit card if we do not receive your non-conforming product within 25 days of order creation.

** Asset Recovery Fee: Seagate will automatically charge the Asset Recovery Fee plus applicable taxes to your credit/debit card if we do not receive your non-conforming product within 25 days of order creation.

Shipping Instructions:

Applies to both internal and external drives.

1. Remove all accessories and/or spare parts. Ship the DRIVE ONLY. Seagate is not responsible for accessories; they cannot be returned. Some examples of accessories are:

- Adapters
- Cables
- Cases
- Controller cards
- Face-plates
- Literature
- Manuals
- Mounting brackets
- Power Supply
- Side rails
- Software
2. Use original packaging when possible, such as packaging sent with Advanced Replacement Order:

- Enclose each drive in an ESD (electrostatic discharge) bag or in an anti-static plastic shell (SeaShell).
- Secure each unit in 2 inch-thick foam rubber in a corrugated box. Do not use peanuts, bubble wrap or newspaper. If packaging more than one drive, use a separate container for each drive.
- Print the order number on the outside of each box.
- For more information on how to pack your unit, please view: http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf
- For more information concerning packaging suppliers, please view: http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/packing_&_shipping_instructions/Packaging_Information
3. Ship to the Seagate address printed below via the carrier of your choice. Seagate will not be responsible for shipments for which the carrier cannot provide proof of delivery.

- You must pay shipping charges when sending packages to Seagate.
- No collect shipments will be accepted
- Shipments arriving at Seagate with charges due are subject to being returned unrepaired with all charges, including return expenses, due and payable by the originator.
4. For European customers, A T1 document must accompany the shipment if applicable (notify your agent).

5. Seagate is not responsible for loss or damage during shipment. We suggest that you purchase freight insurance for your shipments.

6. Any required data recovery service must be completed BEFORE shipping the drive(s) to Seagate for replacement. Data recovery is not covered under the Seagate limited consumer warranty and is not part of the repair and exchange process. If you would like data recovery performed on your drive it is available from Seagate as a separate service for an additional charge. Please see: http://services.seagate.com/ for additional information on Seagate's data recovery service.

7. Do not enclose any personal notes within your parcel. They will not reach the warranty support department.

PRODUCT MUST BE SHIPPED TO:

(Cut on dotted lines for shipping label if desired. This is a shipping label only and NOT postage.)

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Order Number#: 10018xxxxx
Collection Point Seagate Stock
C/O UPS-SCS Stockholm
Stensätravägen 5-7
Skärholmen
-, SE-127 39
Sweden
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

YOU CAN TRACK THE STATUS OF THIS ORDER ONLINE AT: https://store.seagate.com/webapp/wcs/stores/servlet/SgOrderSearch?storeId=11001&langId=-1&order_num=1001858214&email=porja25@gmail.com&searchType=searchGuest

Seagate Return Policy
Your original drive will NOT be returned. Any data on the drive will be lost. The replacement drive will be low-level formatted. If you need the data on the drive and do not have a backup copy, you may want to consider data recovery services before shipping the drive to Seagate for replacement. Please see: http://services.seagate.com/ for additional information on Seagate’s data recovery service.

If stock is not available, Seagate will replace your drive with an equivalent or higher-capacity model that meets or exceeds the specifications of your defective drive. If your defective drive is part of a mirrored or RAID system, please contact your Seagate Customer Service Center BEFORE returning the drive to Seagate. For Seagate contact information please visit http://www.seagate.com/contact/index.html.

The warranty is void if:

* The SeaShield cover or top cover, or any seal or label is removed or damaged
* If the drive is improperly packaged
* If the drive experiences shock in excess of its G rating.

You can get more information about proper packaging at http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf.

Replacement products are factory-repaired units.

Replacements carry the greater of: original warranty balance or 90 days.

Delivery is during normal business hours to the address you provided.

You (or proxy) must SIGN the delivery document at the time of delivery.

Replacements will NOT be left without proper acceptance by signature.

Please review your order and read the Shipping Instructions and Seagate Return Policy above. Please also review the E-commerce Terms available at http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/ecommerce-terms . If there are any errors in the order, or if you do not accept the Shipping Instructions, Seagate Return Policy and the E-Commerce Terms, please find our contact information on http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/ appropriate for your region to cancel your order. If we do not hear from you within 4 hours of your initial placement of the order, you will be deemed to have accepted the Shipping Instructions, Seagate Return Policy and the E-Commerce Terms. Also, if you made a purchase, please note our refund policy for all products or services purchased from Seagate.com available at http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/refund-policy . However, no refunds are available for advanced replacement or premium shipping.

Please see Seagate's limited consumer warranty statement at: http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/warranty_statements/ for further warranty information.

If you need further assistance, please contact us at: http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1225456
May 5, 2009 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

Men du inser att om du lämnar in den till Seagate får du inte tillbaka det som var på hårddisken ?

Dom byter bara ut den så du får en helt annan..

Jine
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 87
1225966
May 12, 2009 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Du får helt enkelt anlita Seagate först för deras "get data back" services.

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1227112
May 28, 2009 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Kontakta ahlbergs data, 5000 kr,

http://ahlbergdata.se/

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 514
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL